Alla inlägg den 7 september 2009

Av Anna Bergman - 7 september 2009 20:20

Laxen:

Färsk Lax

Soya

Olivolja

Salt, peppar


Gratäng:

Färskpotatis

Fetaost

Purjolök

Bladspenat

Salt, peppar

Olivolja

Grädde


Sås:

Grillad paprika på burk

Krossad mandel

Vitlök

Olivolja

Salt, peppar


Gör så här:


1. Skiva potatisen och varva alla ingredienser till gratängen i en ugnssäker form. Avsluta med fetaosten och en skvätt grädde.

2. In i ugnen cirka 1 timme. Beroende på hur stor form du använder.

3. Lägg laxen på en smord ugnsäker form. Salta och peppra.

4. Blanda lite soya tillsammans med olivolja och pensla laxen med detta innan du sätter in den i ugnen, cirka 25 minuter.

5. Mixa ihop paprikan och allt som skall vara i såsen i mixern och servera denna kall tillsammans med maten.


Servera tillsammans med en god sallad och något gott att dricka till ;) Detta är mitt eget recept från huvudet så krydda efter behag!


Smaklig måltid!

Av Anna Bergman - 7 september 2009 16:03

Idag har jag hämtat ut de andra glasögonen som jag beställt! Ugglan kan man kalla mig nu för tiden :) Hann med lite shopping på Överby också, kan lägga upp fynden senare för nu måste jag byta om och ladda inför bodypumpen:) Hej så länge.....


Av Anna Bergman - 7 september 2009 11:30

Just nu sitter jag nyduschad och fixad efter morgonpromenaden och väntar på att Anders skall komma hem på lunch! Vad som står på menyn blir rester från gårdagens middag vilken var faktiskt riktigt god så jag kan faktiskt lägga ut ett litet recept på det senare om någon skulle få för sig att testa på det! Vet att Annso iaf tycker om när jag lägger ut recept :)


Vad dagen kommer att innefatta är lite skolarbete. Det personliga brevet skall lämnas in imorgon!! Och lite läsning om jag hinner få böckerna idag! I eftermiddag skall jag ta upp min träning hade jag tänkt och kör igång med ett Bodypump-pass! Förhoppningsvis följer Malin med på detta, är så tråkigt att träna själv- eller iaf ta sig dit själv:)


Nu när jag tittar ut genom fönstret så ser jag även att dagens regnskur kommer att komma vilken sekund som helst!! Kunde vi inte få ha det fina vädret från igår ett par dagar till!


- Nu plingar det i micron så måste gå och kolla ifall det är varmt!


Ha en toppendag alla tappra läsare!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards