Alla inlägg den 6 september 2009

Av Anna Bergman - 6 september 2009 22:09

Matchen idag slutade med vinst. 6-3 blev slutresultatet och lite stolt får man väl lov att vara eftersom Anders ansvarade för ett av detta:) Grattis grattis till vinsten!


När Anders kom hem så åt vi middag, lax, potatisgratäng med fetaost och spenat, paprikasås och en sallad till detta! Ingenting går upp mot en riktigt god lax från fiskdisken. Så gott. Efterrätten åt vi lite senare i soffan med lite tända ljus i höstmörkret framför teven där vi suttit i stort sett resten av kvällen -zappandes fram och tillbaka eftersom att denna tv-söndagskväll hittils endast bestått av otroligt tråkiga program och filmer man redan sett ett par gånger!


 


Ny vecka imorgon vilket innebär att skolan drar igång lite extra. Börjar iaf veckan med ledighet så imorgon hoppas jag på att mina böcker hinner komma så man får läsa ikapp lite från studieanvisningarna.


Nu börjar det bli dags att börja tänka på refrängen och krypa ner till sängs!


Hoppas alla haft en mysig helg!




Av Anna Bergman - 6 september 2009 13:50

Om det är någon mer än jag som inte kommer vara på plats på dagens match så kan man här via Kungälvs hemsida följa matchen live! Väldigt bra tycker jag!


Klicka bara in på länken så börjar sändningen från cirka 14.50 Matchstart 15.00 Då håller vi tummarna för IFK Vänersborg:)


http://www.skarpenord.nu/live/ny/

Av Anna Bergman - 6 september 2009 11:50

Hej hopp!


Sitter i soffan just nu, fortfarande i morgonrocken, och bara myser! Jag älskar helgdagar som börjar som denna! En morgon då man inte har något alls inbokat och kan sitta i lugn och ro bara och ta det lugnt, dricka sitt kaffe, äta sin smörgås och se på tv, surfa runt lite på datorn och saker i den stilen!


Anders har för en liten stund åkt iväg till samling. Idag vankas match i Ale arena mot Kungälv, och vi får hoppas med vinst! Som det ser ut nu så får jag hejja på avstånd eftersom jag inte orkar åka bort dit på egen hand och verkar inte få med mig någon hejjarkamrat!


Helgen har varit jättetrevlig. Fredagen började med en heldag i skolan. Vi fick veta klass och studiegruppsindelningar och veta lite mer om själva kursen vi skall läsa och allt känns faktiskt jättebra! På kvällen var vi hembjudna till Andreas & Cilla för middag. Tacos stod på menyn och smakade väldigt bra! Eftersom grabbarna hade tidig träning morgonen efter så blev det en rätt tidig kväll , men det var också väldigt skönt eftersom jag inte riktigt ännu vant mig med tidiga mornar och fullspäckade dagar :)


Igår var vi mest hemma på dagen efter att Anders varit och tränat. På eftermiddagen gick vi över till Malin och Richard där det vankades kaffe och NYBAKTA bullar - Himmelskt gott. På kvällen gick vi hem till oss, bestämde oss för att laga till plankstek, men eftersom vi bara hade fyra plankor hemma och vi var sex stycken så gjorde vi en enda stor- och även om det inte såg lika trevligt ut som att få en var så smakade det iaf lika bra:)



Efter maten kikade vi på fotbollen där Zlatan än en gång fick visa sina hjältesinsatser- Till och med en fotbollsOintressad människa som jag fick hjärtat i halsgropen och jublade lite där de sista sekunderna i matchens gång! Jösses.


Idag kommer jag nog inte göra många knop känns det som. Fixa och grejja lite här hemma. Laga lite mat. Kanske ta tag i ett personligt brev som skall lämnas in på tisdag till skolan eller så slår jag igång en film och gör brevet imorgon.

Det är ju faktiskt helg fortfarande :)



Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards