Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Anna Bergman - 2 mars 2011 20:44

Idag vaknade jag av en liten hund som glatt krafsade mig i ansiktet och ville ut på sin morgonpromenad kring halv nio. Jag misstänker att han fått spår på någon fin tik i närområdet eftersom Kiddan är väldigt pigg på att gå ut hela tiden!


Efter morgonpromenaden satte jag mig framför datorn en stund och förberedde lite vad jag ska säga inför måndagens fältstudieredovisning. Sedan tog jag en dusch och hämtade hem en sallad tills Anders hade sin lunch. Då han gick tillbaka till jobbet lade jag mig i sängen och läste ett litet nätt kompendium på dryga 130 sidor, med innehållet om nyanlända elever i Sverige och hur dess lärande i förberedelseklassen med mera fungerar och ser ut. Intressant läsning och cirka tre timmar senare var jag klar med detta och satte igång med själva uppgiften på kompendiumet inför morgondagen. Imorgon blir en lång dag på skolan, 9-17 (!) Först grupparbete då fyra olika skönlitterära böcker ska diskuteras och skrivas ett arbete på. Sedan sista förberedelse inför måndag och sist men inte minst ett seminarium på det jag läst idag! puh!

  


När Anders kom hem från jobbet idag så gick vi iväg och tränade och när vi kom hem hade klockan hunnit rusa iväg och sedan dess har jag fortsatt mitt pluggande och sett på tv. Halv åtta hos mig och nu Sveriges mästerkock, onsdagstvtablån är inte dum :)


Mycket pluggsnack idag, men så ser det ut ibland. Snaaart är denna kurs över och lite ledighet väntar runt knuten!


Trevlig kväll!


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards