Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Anna Bergman - 23 mars 2012 20:33

Idag började morgonen som många andra med en långpromenad i solen. Vi har S Å härligt väder här nere nu. Ni som vill ha sool och värme – kom och hälsa på (tycker det varit lite glest med besök från hela vårt avlånga land på sistone ;) ) Efter promenaden så gjorde jag mig i ordning, läste på inför eftermiddagen och åt lite lunch innan det var dags att åka mot skolan. I eftermiddags var det nämligen sista examinationen i naturkursen. Trots att det varit en intressant och rolig kurs med en otroligt engagerad lärare så är det skönt att lägga den på hyllan och ladda batterierna för den nya som börjar på tisdag – den sista för terminen. Dagens examination kallades för ”Levande bibliotek”, vilket betydde att man fick gå runt och lyssna på olika klasskamraters temarbeten och få tips och idéer, vilket alltid är bra. Jag har gjort mitt tema tillsammans med Erica. Vi valde att göra vårt arbete kring Luft och det har varit väldigt roligt. Tack Erica för ett finfint samarbete ;).


Efter skolan plockade jag upp Anders på jobbet och sedan åkte vi hemåt. Hemma väntade positivt besked i postlådan från Skatteverket för min del. Brukar ofta hamna på plus minus noll så, men i år låg jag lite mer på plussidan vilket känns väldigt skönt . Även ett fint tackkort från farmor fanns i lådan. Söta farmor -90 år gammal.


 


Till middag idag så lagade vi Medelhavsinspirerad fläskfilé med klyftpotatis och tzatziki och till detta blev det ett glas rött. Nu sitter jag i soffan med en liten godisskål i famnen framför teven.


Hoppas ni har en mysig fredagskväll! Många kramar från mig.

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards