Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Det härliga studentlivet!!

Av Anna Bergman - 14 september 2009 19:03

Att vara student har väl självklart många fördelar jämfört med att jobba. Ibland. I helgen hade jag gärna jobbat. I de flesta fall då man arbetar kan man lämna arbetet kvar på jobbet och gå hem och vara ledig. När man pluggar går det inte riktigt till på det viset märkte jag de sista dagarna!


Med andra ord har min helg bestått av mycket läsande och pluggande inför denna vecka. Imorgon har vi seminarium där vi ska ha läst två böcker samt göra reflektioner på dessa. Blev färdig med detta igårkväll, så ikväll tänker jag bara ta det lugnt och ligga i soffan lite :)


Trots en massa läsning har jag faktiskt hunnit med andra trevligheter också. I fredags var vi på TG:s afterwork och åt lite av tacobuffén som serverades, efter detta gick vi hem till Malin och Richard ett tag innan ögonen blev för trötta och det var dags att gå och sova.


På lördag blev det en fika på stan på förmiddagen och eftermiddagen plugg. Kvällen däremot fick sitt avslut på Väners Kök & Bar för middag och lite vin tillsammans med Malin och Hanna. Och lite vin hemma hos Hanna innan det var dags att avsluta kvällen.


Igår läste jag mest hela dagen och gjorde lite reflektioner. Anders var iväg och spelade match (vilken tyvärr blev förlust) så jag fick en hel del gjort iaf. När han är hemma kommer tankarna på annat håll och koncentrationen är inte den bästa:)


Nu är det en ny vecka och nya saker att ta itu med. Mera plugg är det bäddat för och en städning av lägenheten skulle behövas. Dammråttorna har börjat växa i hörnen nu! Man liksom prioriterar inte att städa när man för en gångs skull är ledig! Från att ha gått hemma och haft det skönt i dryga halvåret till det "liv" jag lever nu är en stor omställning kan jag meddela- Men roligt!




 
 
Cathrine

Cathrine

14 september 2009 21:35

Och jag behöver dig här för att få den riktiga motivationen! Tacka vet jag när du bodde här, då hade man åtminstonde mer muskler än fett, hahaha!! Vi måste bo i samma stad igen ju gumman!! Kramar!!!

http://cathrinekattens.blogg.se

 
Ingen bild

Marlene

19 september 2009 06:05

Jag maste lara dig lite knep hor jag, helgerna ska vara skona och da menar jag utan plugg!! : ) Hoppas de gar bra iaf, maila mig studielitteratur sa ska jag skicka ner om jag lr Anders har, tankte rensa de kartongerna nar jag kommer hem. De ska tydligen vara fullt i bada vara forrad sa en rensning var nodvandig tyckte den andra halften.... Kramis

 
Ingen bild

Sofia

22 september 2009 22:38

Ja det ska bli himla roligt!!! Och du, då blir vi nog likisar i grått :) Tyckte jag passade bättre i den. Men kanske blir en sväng ner till Ullared så kanske hittar nåt fynd där,vi får se. Behöver en höst jacka.. har en fin vinterkappa och har sportig vinterjacka.. men en snygg höstkappa/jacka vore inte helt fel :) Hade du det bra i kalix? Hoppas det!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards