Alla inlägg under maj 2011

Av Anna Bergman - 9 maj 2011 15:44

Idag har vi väldigt varmt och skönt i Vänersborg. Dagen började med en k-dag på min praktikplats och nu på eftermiddagen har jag suttit och förberett lite inför en aktivitet jag skall hålla imorgon!


Ska snart för andra dagen i rad ta mig ut på en löptur. Har tidigare haft problem med mitt knä när jag sprungit men igår gick det bra, så peppar peppar så kanske det rätat till sig nu! Mjukstartade med en 20 minuterstur igår och får fortsätta med det ett tag tror jag så inte känningarna kommer tillbaka!


När solen gör sig påmind så längtar man till sommaren mer och mer. Snart är vi iaf där och igår fick mina naglar iaf bli lite "sommarfina" med ett cerist nagellack!


   Tycker det är roligt med färgglada naglar när händerna börjar få lite färg :)


Hoppas ni har en fin och solig dag!

Av Anna Bergman - 8 maj 2011 19:57

Har det gått för långt när till och med hunden inte kan vara ifrån sin Iphone? ;)

 

 

Av Anna Bergman - 8 maj 2011 19:47

Ännu en vecka har passerat och nedräkningar till diverse trevligheter har börjat.


Första veckan av vfu är avklarad och det känns väldigt roligt att vara ute i verksamheten igen! Imorgon är eleverna lediga, men för personalen är det K-dag vilket jag skall vara med på. De skall diskutera kring den nya läroplanen och detta har jag suttit och läst in mig på under eftermiddagen. Den nya kursplanen för svenska tror jag kommer bli till en positiv förändring i verksamheterna. Tänk om man kunde vara klar med skolan snart och själv få arbeta med elever i egen klass med egna utmaningar. Nåja, tre terminer kvar!

 

I fredags hade jag och Anders en lugn hemmakväll och somnade i soffan på kvällskvisten framför en film. Igår försvann alla våra dammråttor under dagen och på kvällen åkte vi till Trollhättan och åt middag på A&O. Toppengod mat och trevlig personal. Efter middagen såg vi film med Malin och Richard med lite jordgubbar och godis som tilltugg.


Idag har jag pluggat lite och förberett inför mina aktiviteter jag skall ha med klassen i veckan! Har även kikat ikapp några avsnitt av Greys anatomy och bara tagit det lugnt och laddat inför veckan som kommer :)


Igår under städningen kom ett mms som förgyllde min dag. Tänk vad glad man kan bli av att se på en så söt liten tjej!

 

  

 

Hoppas ni alla haft en bra helg- Nu är det dags för mästarnas mästare!



Av Anna Bergman - 2 maj 2011 19:45

En fantastiskt vacker låt  och en annan version av Kents "utan dina andetag".



Av Anna Bergman - 1 maj 2011 17:24

Oj vad helgerna går fort.


Idag började dagen med ett bostadsrättsmöte och efter det har jag i stort sett spenderat hela dagen i soffan och planerat min vfu-aktiviteter. Imorgon går vi ut på en treveckorsperiod och ska denna gång hålla i aktiviteter som är hälsofrämjande och inkluderande. Spännande och kul med något nytt.


Nu ska jag snart fundera ut på vad dagens middag skall innehålla.

Hoppas ni haft en bra söndag!


 


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards