Alla inlägg under mars 2012

Av Anna Bergman - 17 mars 2012 12:39

Dagen igår gick i väldig fart. Började med ett par timmar som vikarie för att sedan snabbt åka hemåt, plocka upp Amme på tågstationen, köpa hundmat, hem och packa väskan och åka iväg till högskolan för en eftermiddagsföreläsning med workshop. Efter skolan åkte jag och Erica hem igen och stannade till för att fylla en liten fredagspåse med onyttigheter. När jag kom hem började jag och Amme med middagen som kvällen till ära var så exotiskt som Tacopaj. När pajen sattes på bordet möttes jag av detta trevliga middagssällskapet. Lever vi en teknikens värld eller? :)

    Amme visade sina "servettvikarfärdigheter" till dukningen.


Helt slut i mössan och mätt i magen lade jag mig i soffan och hamnade där resten av kvällen framför hockeyn. Ett bra skäl att kunna småsomna lite då och då, eftersom resultatet inte blev som vi ville då Luleå förlorade stort. Idag har dagen inte innefattat så mycket än så länge. Då vädret är aaaningen trist med småregn och mulet så känns det som att det blir en innedag.


Sist men inte minst vill jag, en dag i efterskott, säga stort grattis till min underbara moster på hennes födelsedag! Hoppas du hade en finfin dag! Många kramar från oss.

 

Jag och moster i somras hemma i Bredviken :)


Ha en bra dag! Många kramar från mig!

Av Anna Bergman - 15 mars 2012 16:05

Denna vecka har bara flytit på i vanlig takt. Jag och Amme har tagit våra morgonpromenader, Anders har jobbat och jag har pluggat lite då och då. Igår åkte Amme till Göteborg igen men innan dess tillagade hon en väldans god Chili con carne som jag och Anders fick äran att ha som middagsmat. Då det blev ett storkok så räcker det även till kvällens middag vilket passar bra då jag har kvällskurs och Anders jobbar sent.


Idag tog jag en ensam morgonpromenad, dock med Kiddan, runt Skräcklan. Liiite kallare än andra dagar och mer mulet. Saknar solen och hoppas den kommer tillbaka nu lagom till helgen. Efter det gjorde jag mig i ordning, läste ett par kapitel i en bok till kvällens föreläsning och sedan plockade Anders upp mig och vi åkte ut til Quality för lite lunch. Kåldolmar stod på menyn som avslutades med lite pannkakor till kaffet. MÄTT och belåten åkte jag hem igen efter att ha lämnat Anders i stan. Nu har jag läst klart boken, skrivit ut föreläsningsmaterialet och är redo för kvällskursen. Just nu känns den mest bara som ett nödvändigt ont, men man får bita ihop och köra resten av terminen nu iaf när det gått så lång tid.


Imorgon ska jag jobba på förmiddagen i en årskurs 1, har varit i klassen flera gånger tidigare och det är väldigt goa elever, så det ska bli kul. Efter det blir det att åka raka vägen till skolan där föreläsning och workshop står på schemat.


Ha en bra dag!

Kram från mig.

Av Anna Bergman - 12 mars 2012 17:47

Då var helgen över och en ny vecka påbörjad igen!


I lördags var vi som sagt bortbjudna på middag, en trevlig kväll med god mat, trevligt sällskap och roliga aktiviteter. Även Melodifestivalen kikade vi på och där blev det en vinnare precis i min smak. Tycker Loreen var helt klart bäst av alla och det ska bli kul att se hur det kommer gå i Eurovision!


  

Söndagen började med ett litet fikamöte med grannarna, efter det lagom till lunch åkte vi ut till Onsjö och grillade hamburgare och korv hemma hos Malin och Richard, vilket vi avnjöt på deras uteplats i vårsolen. Härligt. När vi åkte hem så pluggade Anders lite och jag satt och slösurfade under eftermiddagen.Till middag blev det en köttbit framför en film. Lugnt och skönt avslut på helgen.


Idag har jag varit på skolan på förmiddagen och då jag kom hem så visade termometern ute 14 grader och solen sken så en liten promenad fick det bli med Kiddan. Nu sitter jag och väntar på att middagen ska bli klar. Kvällen blir nog framför teven och ladda inför en dag i pluggandets tecken - måste skriva lite i min reflektionsjournal nu. Ikväll kommer även Amme tillbaka efter sin långhelg i Göteborg!


Ha en fin dag!

Kram från mig.

Av Anna Bergman - 10 mars 2012 12:01

Om ni mot all förmodan missat att se denna film, eller helt enkelt struntat i det - Se den, ni har 30 minuter att avstå!


Av Anna Bergman - 10 mars 2012 11:49

Igår hade jag skola på förmiddagen, och efter det åkte jag hem ett par timmar för att sedan hoppa på bussen till Trollhättan och möta upp Anders på jobbet. Vi tog en liten sväng på stan, shoppade mig en grå blus på Åhlens och sedan tog vi en kall på Butlers innan vi blev upplockade av Malin och Richard för vidare färd till Alberts, där "Fredagsmys" väntade. Det var jättegod mat och trevlig sällskap. Ett bra avslut på fredagskvällen. När vi var mätta och belåtna hoppade vi på 65:an hem mot Vänersborg igen. Väl hemma slocknade vi på soffan efter en tung vecka.


  Fredagsmys :)


Idag har vi väldigt fint väder här i Vänersborg, dock likte blåsigt. Har precis kommit in från en promenad runt Skräcklan. Väldigt skönt med friskluft. Dagen kommer nog bestå av lite litteraturläsning och sedan i eftermiddag är vi bortbjudna på middag.


  Fin utsikt på promenaden :)


Ha en trevlig helg!

Kram från mig

Av Anna Bergman - 8 mars 2012 12:12

Idag vaknade jag upp till ett snöigt Vänersborg. Hmm, trodde vi var förbi den tiden. Nåja, förhoppningsvis smälter det bort illa kvickt och våren kommer tillbaka! Jag och Amme (och Kid!) tog oss ändå ut på en promenad i snön. Det knarrade fint under skorna och Amme verkar lite glad över att se första snön iaf. När vi kom tillbaka, så var vi så rediga att vi även skottade gården. Det var länge sen man skottade och man har glömt bort hur pass TUNG kramsnö är. Puh.


    

Idag är det internationella kvinnodagen, en dag då man uppmärksammar ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen, undra om sambon planerat något stort sen ikväll  med tanke på det, hehe.


Igår skickade jag en liten "krya på dig- present " till Molly, som har fått lunginflammation och har varit rätt krasslig men nu är på bättringsvägen. Idag fick jag en bild skickad till mig av Sara, där Molly ser ganska nöjd ut iaf. Ska nog till mycket innan hon släpper godbitarna :) Söta fina lilla tjej. Är man sjuk så förtjänar man lite sött tycker jag :)

 

 


Nu ska jag snart göra mig i ordning för dagen, laga oss lite lunch och i eftermiddag är det dags för kvällskurs igen.

 Ha en bra dag!

Kram från mig.



Av Anna Bergman - 7 mars 2012 15:26

Då var vi inne i mitten av "veckan" och nu är några till obligatoriska moment avklarade i skolan. Lämnade äntligen in labrapporten i kemi idag också, som jag satt och slet med igåreftermiddag/kväll. Skönt att ha det bortgjort.


Igår efter skolan tog jag och Amme en promenad ut till Onsjö och blev bjudna på en kopp kaffe och lite gott till det av Malin. Någon timme senare promenerade vi tillbaka till stan, handlade på vägen och gick hem. Väl hemma satte jag igång med labrapporten och Amme finslipade lite personliga brev. Till middag lagade jag biffar med pepparsås och sallad. Pepparsåsen blir så sjukt god, det är ett recept som Josse och Robin bjudit oss på och som blivit en favorit. Den innehåller grädde, CajP:s allround marinad och svartpeppar som man låter koka ihop. Enkelt och gott.


Idag har vi haft ett examinerande moment kombinerat med studiegruppsarbete på förmiddagen. Nu har vi precis kommit hem efter en kaffe på Nordfeldts. Ska snart ta oss en promenad innan det är dags för middagslagning och kaaaanske lite plugg - eller soffhäng. Får se hur motivationer blir sen!


Ha en bra dag allesammans!

Kram kram 



Av Anna Bergman - 5 mars 2012 21:30

Som jag redan nämnt så fick vi finbesök i fredags. Halv sex mötte jag upp en solbränd men trött tjej på tågstationen. Det var och är verkligen trevligt att ha Amme på hemmaplan igen! Fredagkväll spenderades i soffan framför teven med lite uppdatering över vad som hänt "sen sist". Dock somnade den långväga resenären tidigt - förståeligt efter en 35 timmars resa :)


På lördag började vi dagen med en god frukost och styrde sedan kosan mot Överby för lite shopping. När vi kom hem gick vi på en promenad och sedan var det dags för att göra sig i ordning för 20-årsfest som Alexander bjudit in till på kvällen. En väldigt trevlig kväll med kanongod mat och trevligt sällskap.


   

Gårdagen blev en riktig vilodag. Hade planer på att plugga, men det blev inte så mycket av den varan :) Får ta tag i det imorgon istället. Idag har jag haft heldag på skolan, först föreläsning med tips på olika teknikaktiviteter man kan ha i undervisningen och sedan grupparbete ett par timmar där vi fördigställde några uppgifter. Skönt att ha klart den största delen avklarad nu. Väl hemma har jag och Amme tagit en långpromenad medan Anders gick iväg till gymet. Middagen stod Amme för idag- en smarrig kycklingsallad som innehöll bland annat grillad kyckling, mixsallad, päron, aprikoser, avokado och valnötter med en mögelostsås till. Gott gott. 


Nu har alla mina "sambosar" gått och lagt sig så det är väl även för mig dags att kasta in handduken för dagen.

Kram från mig


En stoooor och varm "krya på dig" kram skickar jag speciellt också till mitt goa gudbarn Molly! 

  


 

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards