Alla inlägg den 2 september 2012

Av Anna Bergman - 2 september 2012 20:54

Idag är det den sista sommarlovsdagen för min del! Imorgon drar sista terminen igång- ska bli skönt att få en vardag igen samtidigt som det kommer vara en period med mycket att göra de närmaste veckorna då vfu:n drar igång parallellt med seminarium och inlämningsuppgifter!

Dagen började iaf med en städning av lägenheten och planering och inköp av veckans middagar! Imorgon ska jag ta tag i mig själv lite igen och försöka ta mig ut på promenader och undvika onyttigheter ett tag framöver. Kroppen behöver en rensning efter denna sommaren :) Under eftermiddagen har vi varit till arenan och kikat på match mellan IFK och Kungälv!

Ikväll köpte vi oss en liten skål med godis som vi ätit framför teven! Nu visas Solsidan och den är nog bland de bästa svenska serierna som gjorts! Så roliga repliker och karaktärer!

Ha en trevlig söndagskväll! Kram från mig!

Av Anna Bergman - 2 september 2012 13:17

Om ni gillar att ringla en god olja eller balsamico över maten som en sista touch, så kan jag varmt rekommendera denna olivolja och balsamicovinäger. Både oljan och balsamicon är fantastisk god att bara använda som vinegrett till sallad eller på en bruschetta. Både oljan och vinägern kan du köpa här.



   


Ett tips som jag fick av "Kalixgrannen" Anna var att marinera pilgrimsmusslor i oljan tillsammans med vitlök,rosmarin och andra färska kryddor och sedan grilla dessa tillsammans med chiabattabröd, bacon och mozarellaost och servera med ruccolasallas och balsamicon. Detta har vi testat på och det var väldigt gott. Har dock ingen bild på den färdiga rätten, men här kommer en bild på pilgrimsmusslorna i marinaden :)


 



Av Anna Bergman - 2 september 2012 13:11

Att bo långt ifrån nära och kära är väldigt tråkigt. Och ibland är det lite extra tråkigt. Speciellt nu då man kommit upp i åldern då vänner fått barn och man inte alls hinner träffa de så ofta som man hade velat. Som tur är så har jag ändå hunnit träffa både Molly och Love en del i sommar, även om man gärna gjort det mycket mer än vad som hunnits med. Det är tur att Iphone finns nuförtiden så man kan få lite uppdateringar då och då iaf, fast de är långt bort :)


Här kommer några bilder från i sommar på sötnosarna och deras (och min) söta morsor ;)



 


 


 


 


   

  


Av Anna Bergman - 2 september 2012 12:57

Jag fortsätter nu med min "vadvigjortisommaruppdatering". Under semestern har vi varit och hälsat på Anders mormor i Piteå. Anders, jag och Mia åkte dit över en natt och hade en mysig dag tillsammans med Anders släktingar. Vi grillade och åt gott på kvällen och då kom även Anders morbror och hans kusiner och hälsade på lagom till efterrätten :) Vi hade även väldigt fint väder ena dagen så innan vi åkte hem till Kalix igen så låg vi på stranden och solade och hade det skönt hela dagen och vi blev bjudna på middag innan avfärd hemåt igen.


Tänkte visa lite bilder från dygnet i Piteå. Det är väldigt mysigt där och Lilliann har ju hyffsat bra läge va :)?



 


 


 


 


 


 


 


   




Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards