Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Anna Bergman - 12 maj 2009 21:56

Satt och läste lite på olika bloggar. Hamnade på Pernilla Wahlgrens blogg och där hade hon skrivit att hon ätit laxburgare idag. Tyckte det lät så gott så jag googlade ett recept på det och hittade detta. Det kommer jag testa någon dag. Lät riktigt smarrigt:)


Laxburgare med fetadressing

Ingredienser
Portioner: 4

600 g skinn- och benfri laxfilé
1 tsk salt 
1 krm svartpeppar 
rivet skal och pressad juice av ½ citron (ca 2 msk)
1 vitlöksklyfta
1 msk potatismjöl 
100 g fetaost
2 dl matlagningsyoghurt
4 tomater 
smör
150 g färsk spenat (gärna babyspenat)
4 skivor lantbröd

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Medel

Gör så här


Finhacka laxen eller mixa den grovt.

Blanda laxen med salt, peppar, citronsaft och -skal, pressad vitlök och potatismosmjöl till en färs. Forma färsen till 4 stora biffar.

Mosa fetaosten. Blanda osten med yoghurten. Skiva tomaterna.

Stek laxburgarna i smör 2-3 minuter på varje sida. Ta upp dem och stek tomaterna. Salta och peppra. Fräs spenaten hastigt.

Rosta brödet och lägg på laxburgarna med ostdressingen, grönsakerna, oliver och citronklyftor.

Av Anna Bergman - 12 maj 2009 21:37

Nu gör jag ett nytt försök på inlägg. Ska hålla mig ifrån att trycka på fel knappar denna gång;)


Jag har för en stund sedan kommit hem från middagen hos Karin. Hon bjöd på en väldigt god pasta-och räksallad med bröd och annat gott till! Hamnade nu framför teven och delfinalen av  Eurovision song contest, otippat för mig va? ;) Dock är jag inte så imponerad. Tycker den svenska melodifestivalen är mycket bättre och roligare att se på!


Idag har jag faktiskt varit med Karin stora delar av dagen. Efter morgonpromenaden imorse så frågade jag Karin om hon var sugen på en sväng till Överby och det var hon så kring halv ett åkte vi ut dit. Hann med lite lunch och shopping innan det var dags att åka hem igen. Vad jag handlade kan jag tyvärr inte avslöja eftersom detta var en present som jag senare idag postade iväg upp till Kalix eftersom det finns ett födelsedagsbarn där imorgon!


Och på tal om imorgon så kommer Anders äntligen hem då! Blir så tomt här hemma då inte han är här! Även fast jag sysselsätter mig om dagarna så är det alltid lika trist att hamna ensammen framför teven på kvällen. Ingen att mysa med i soffan, Kiddan saknar också sin husse tror jag:) Nä, det är betydligt bättre när han är hemma! Så skynda dig hem nu älskling, Saknar dig!



Nu ska jag fortsätta se på eurovosion och hejja på Malena!

Hon är ju faktiskt bäst hittils, eller är jag partisk?=).....





Av Anna Bergman - 12 maj 2009 18:22

Åh jag hade just skrivit ett maratonlångt inlägg och just då jag skulle skicka iväg det så lyckades jag komma åt en knapp så allt försvann! Finns det något mer irriterande än en sån grej?


Orkar hursomhelst inte börja skriva om det just nu, så det får bli en ny uppdatering ikväll eftersom jag om en stund ska kila över till Karin på middag! Vardagslyx för mig i detta läge! Orkar sällan och aldrig laga mat då Anders är borta. Är så tråkigt att bara laga till en person :)




Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards