Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Anna Bergman - 6 maj 2009 20:22

Sitter just nu och ser på Roomservice och har just avnjutit en ny fantastiskt god glass från GB. En riktig Anna-glass. Har ni inte testat den så gör det, lovar att ni inte kommer bli besvikna! Kaka och glass i ett. Kan det bli bättre. Får passa på att äta sig less på den så länge den finns kvar! Är nämligen limited edition på den.


Ben & Jerry´s WICH

 


Blev inte av någon städning idag. Får ta tag i det imorgon. Men faktiskt så tog jag mig iväg och tränade så lite nöjd får jag vara i alla fall. Anders är och tränar med laget. Kettlebell. Vad jag kommer sysselsätta mig med resterande av kvällen är nog bara att slöa framför teven!


Hoppas ni alla har en trevlig kväll!

Av Anna Bergman - 6 maj 2009 12:53

Idag har jag inte tagit mig för att göra så mycket ännu. Planerna var både att städa lägenheten, tvätta och träna!  Får se vilket av de jag kommer orka/hinna med :) Förhoppningsvis båda. Imorgon får vi nämligen besök av Micke och på fredag kommer Pekka och dessa stannar till på söndag, så jag måste städa undan dammråttorna innan dess iaf.


Har förresten bokat en resa upp till Kalix imorse. Ska åka upp den 22 maj och stanna drygt en vecka. Farfar kommer fylla jämnt under tiden jag är uppe så det ska bli roligt att kunna vara med och fira honom. Även lillebror som fyller år och morsdag kommer jag kunna fira lite i förväg eftersom jag hunnit åka hem innan den 31a! Längtar redan nu väldigt mycket :)


Bilderna nedanför som är knäppte nere vid stranden hemma hos mamma och pappa gör ju inte längtan mindre direkt! Så vackert:)


Av Anna Bergman - 6 maj 2009 10:32

Marcus plockade upp oss kring tvåtiden i torsdags och då bar det av raka vägen till Falun. Var framme just före sju och då var det bara att hoppa in i duschen och göra sig redo för kvällen! Grabbarna gick över till Andreas och micke under tiden vi fixade oss för att grilla vårt kött för kvällen! Snäll som man är så var jag under dagen innan vi åkte och handlade en liten "present" till Stefan och Cathrine som tack för att vi fick bo hos dom. Köpte en Orkidé och två trisslotter. När jag sedan sitter och sminkar mig utbrister Cathrine att dom vunnit 1000 kr på ena trissen. Och inte nog med det, utan gånger två. Så min lilla present resulterade i 2000 kronor. Inte illa va?=) haha


Kvällen spenderades som sagt hemma hos Ante och Osten, hade en mycket trevlig kväll tillsammans med alla vänner. Avslutade kvällen på Harrys med många goda drinkar och sedan en lååång väntan på mat innan det var dags att krypa till kojs för denna kväll.



På fredag vaknade vi upp till kanonväder! Satt ute och åt frukost på balkongen och försökte få Thailandsfärgen att komma tillbaka. Fick även träffa ett nyförvärv till Falun som hade sin sambo och deras söte lille tvåmånadersbaby med sig som vi inte kunde släppa blicken från. Så söt så. Lunchen fick bli mat från Köpmanskrogen och middagen för kvällen blev Tacos. Fredagkväll spenderades i soffan och luftmadrassen halvsovandes framför ett par filmer!


Även lördagen bjöd på vackert väder. Solade ett par timmar innan det var dags att göra sig i ordning för att möta upp Sofia på stan. Lunch, lite shopping och en glass och kaffe hann vi avklara innan det var dags att gå hem igen. Var förbi till Sofia och Jockes nya lägenhet en sväng och agerade stylist åt Sofia eftersom hon skulle ut på galej på kvällen. Skötsamma som vi är så stannade vi hemma. Tog hem Thaimat och avnjöt ett glas rosévin på balkongen. Lite senare på kvällen kom även Marcus, Jocke, Ida och AP förbi en sväng.


 


I söndags ville solen inte riktigt visa sig så vi bestämde oss för att åka hem rätt tidigt. Avresan skedde vid lunchtid och kring sextiden var vi hemma i Vänersborg igen!


Tusen tack till Stefan och Cathrine för att ni tagit hand om oss så väl under helgen och för att vi fått bo hos er! 


Helgen i Falun var väldigt mysig och rolig. Underbart att träffa alla igen!  

Fler bilder från helgen hittar ni här!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards