Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Anna Bergman - 3 oktober 2011 17:18

I fredags mötte jag upp Anders på hans jobb vid halv elva. Då åkte vi mot Lidköping eftersom de hade sin första kvalsmatch i Svenska cupen för helgen. Avslag klockan 13.00 mot GAIS som tyvärr slutade med förlust efter förlängningen och i och med det sudden death. I Lidköping träffade jag Mickes tjej Jeanette som sedan åkte hem med mig mot Vänersborg igen. På kvällen lagade jag Grekisk delikatesspanna med tzatsiki och sedan blev det en tv-kväll i soffan.


  Nr 10 på utvisningsbänken

- tur att han sedan `gottgjorde´ detta med att peta in ett mål :)


På lördagmorgon åkte Anders iväg tidigt för nästa match i cupen, denna blev en placeringsmatch som spelades mot Västerås, vilken tyvärr också avslutades med förlust. Ingen rolig bandyhelg direkt men men, på torsdag får de ge järnet mot Kungälv istället :) Jag valde att stanna hemma under lördagen och gick ut på min dagliga promenad och sedan bakade jag en sockerkaka, som jag tidigare skrivit recept på, som vi smakade på till en kopp kaffe när Anders kom hem igen.


  Kid och husse tog sig en liten powernap under lördagseftermiddagen :)


På kvällen blev vi bjudna på premiärmiddag hemma hos Malin och Richard i deras nya väldigt fina radhus :) En god kycklinggryta serverades och kaffe med kladdkaka blev efterrätten tillsammans med en skål lösviktskarra!


Igår bestämde vi oss för att åka ner till Göteborg för att hälsa på Josse och Robin. Vi kom fram kring ett och då åkte vi alla till en Mongolisk restaurang som heter Bamboo för lite lunch. Man plockar sin egen tallrik med grönsaker, kött, kyckling och allt möjligt och sedan wookar en kock ihop det medan man väntar. Väldigt gott och kan varmt rekommendera detta ställe. Efter det åkte vi hem till Robin och Josse igen. Grabbarna satte igång och spelade tv-spel och jag och Josse tog en sväng till Ikea där båda två sedan kom ut med en liten påse med roligheter. En kaffe senare styrde vi hem till Vänersborg igen och landade resten av kvällen i soffan.


   Robin & Josse mitt uppe i Wordfeudspelandet - mot mig och Anders.

Det nya sättet att umgås på tydligen:)


Av Anna Bergman - 3 oktober 2011 11:20

För ett par veckor sedan blev jag bjuden av Erica på denna väldigt goda kaka och i lördags bestämde jag mig för att prova på att baka den själv. Den är väldigt enkel och blir väldigt god så därför kommer receptet hääär.


  

Enkel kanelbulle/sockerkaka (Pernilla Wahlgrens recept)
175 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
3 dl gräddfil (jag tog turkisk yoghurt och lika bra gick det)
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1 msk bakpulver
1 krm salt


Fyllning:
1 dl strösocker och 3 msk kanel


Sätt ugnen på 175 grader

1.Rör smör och socker mjukt och luftigt. 
2. Blanda sedan ner äggen ett och ett, och därefter gräddfilen.
3. Rör samman de torra ingredienserna i en separat skål. 
4. Blanda sedan med resten av smeten.
5. Blanda samman socker och kanel till fyllningen.
6. Smöra och bröa en sockerkaksform.

7. Häll i hälften av smeten, strö sedan över hälften av kanelsockret.
8. Fyll på med resten av smeten och strö över resterande kanelsocker.
9. Dutta till sist över 2 msk smör.


Grädda kakan i 45-60 min.
Testa med en sticka om den är färdig.

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards