Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Anna Bergman - 26 oktober 2011 16:04

Andragradsekvationer,ekvationssystem, olikheter och all annan grekiska snurrar just nu runt i mitt huvud. Idag har jag suttit och kikat igenom ett par stenciler vi fick för ett par veckor sedan på kvällskursen. Usch jag vill att denna eländiga matematik ska vara över nu, nu nu. Ibland undrar jag vad jag gett mig in på när jag själv valt att läsa denna kurs, på kvällstid utöver utbildningen dessutom. Snacka om att jag kommer känna mig nöjd med mig själv i januari då den äntligen är över! 


 


Förutom räknat en del matte har jag varit ute i höstrusket på morgonpromenaden. Idag blev morgonpromenaden mer av en lunchpromenad, men det var skönt det med :) Löven har blivit riktigt gula på träden nu och det bara lös på vissa ställen. Nu under eftermiddagen har det totalt mulnat igen och regnet har börjat falla. De hade lovat nederbörd och så länge det inte är snö så är jag glad, tycker inte man ska klaga på vädret då vi haft en vädigt bra höst än så länge med många härliga soliga dagar :) 


Nu ska jag försöka ta mig ut soffan och hoppa i några anständiga kläder, sitter i mjukisbyxorna nu, och göra mig redo för ännu mer räknande då det är dags för kvällskursen idag.


 

Kiddan är duktig på att kura ner sig i soffan :)


Hoppas ni har en bra mittiveckandag, kom ihåg att det är lill-lördag så unna er något trevligt vetja!  

Av Anna Bergman - 26 oktober 2011 11:29

 

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards