Alla inlägg den 7 november 2008

Av Anna Bergman - 7 november 2008 19:46

I nio fall av tio har alltid förfesterna jag varit på varit roligare än krogen. Jag tror inte jag är ensammen om att tycka detta, för oftast då tiden rinner iväg och man börjar känna sig stressad inför utestället så är det alltid någon som drar på det, - men en kvart TILL, -en tio minuter till, osv. Jag är en av dom. Haha. På aftonbladet läste jag nyss en artikel om tre killar som på högskolan gjort en studie av detta och det är generellt så att förfesterna är roligast.


Dom har även delat in förfesten i fem faser:

– Introfasen: Man känner lite på stämningen, vilka är där?

– Synkroniseringsfasen: Man bygger upp stämningen, tar det till nästa nivå, tajmar in berusningen.

– Fullfasen: Alla blir berusade. Förfesten kan delas in i mindre grupper, heta ämnen avhandlas, man kanske leker någon lek.

– Den kritiska fasen: Gemensamt mål krävs – vill alla gå ut, blir alla lika berusade?

– Avslutningsfasen: Taxi beställs, förfesten ska avslutas tvärt, annars riskerar den att övergå till en vanlig fest.


Tyckte detta var rolig läsning för enligt mig så stämmer detta in till punkt och pricka.

Mamma och pappa skakar alltid på huvudet åt mig dagen efter man varit ut då dom frågar om vi hade skoj ute, men oftast har vi gått ut så sent på krogen så svaret är oftast, jo det var roligt, men förfesten var roligare och dom skrattar och ser inte vitsen med att ens gå på krogen för att vara där en timme =)

Men nu förstår dom, hoppas jag, att det inte bara är jag och mina nära och kära som gör på detta sättet, utan många av Sveriges alla ungdomar är precis som jag.


Av Anna Bergman - 7 november 2008 13:48

Nu har jag avklarat mina plikter för dagen. Provet är skrivet och det kändes bra, böckerna är lånade och glöggen är inhandlad, så det blir nog premiärdrickande av lite den ikväll, kanske åker och köper lite pepparkakor och mögelost till det. Måste ändå komma på och handla någon middagsmat. Annars ikväll väntar Idol och mys.



Hoppas ni får en trevlig fredagkväll!

Av Anna Bergman - 7 november 2008 13:45


Det blir en uppföljare av Sex and the city-filmen, längtar redan tills den kommer, dock dröjer det ett par år, men men, det kan jag ta =)


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article3714691.ab

Av Anna Bergman - 7 november 2008 08:06

25 minuter tills lektionen startar. Tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg innan jag går ut i regnet, hoppar in i bilen, kör till skolan, där provet om människokroppen står på schemat, bara så att ni får chans att önska mig lycka till :)

Sen heeelg, aaaaah så skönt! Men dock ett stopp på biblioteket för att låna lite böcker till fördjupningsarbetet och på systemet för att inhandla den nya Blossaglöggen-08, detta år med blåbärssmak. Tror den kommer vara kanongod. Och lite matteräknande, men sen då är det helg.


Puss o hej!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards