Alla inlägg den 22 november 2008

Av Anna Bergman - 22 november 2008 18:50

Pluggande har det inte blivit så mycket av idag tyvärr. Dock har jag hunnit med en del andra nyttigheter, som tvättning, städning och andra hemliga saker:) Nu närmast ska jag åka och plocka upp Karin för en hemmakväll med film, mys och pizza till middag!


Imorgon blir det Överby en sväng har jag bestämt mig för. Har blivit inspirerad att göra en sak som jag måste åka och köpa mig. Vad detta är får ni kanske se imorgon. Om resultatet blir som jag tänkt mig:)


Trevlig lördagkväll allesammans!

Av Anna Bergman - 22 november 2008 16:53

Jag låg just i soffan, och så kom den -för första gången i år som jag sett- Coca-colas nya julreklam. Och plötsligt insåg jag att julen är faktiskt snart här. Drygt en månad kvar bara. Och plöstligt, på grund av denna jingel så kom julkänslorna krypandes fram hos mig. Och nästa helg då är det dags att julpynta. Granen skall fram och julklapparna ska läggas under. Glöggen skall invigas och nedräkningen till 24 december skall börjas. Och allt detta kom jag fram till på grund av reklamen. Är det någon mer än jag som får julkänslor av denna reklam?  Dock är det en gammal variant, inte den nya. Men musiken är densamma. Den är som mysig.



Av Anna Bergman - 22 november 2008 11:36

Lördag förmiddag. Har hunnit med en långpromme med Kid och vikt undan all tvätt som tvättades igår, och det var inte lite kan jag meddela. Att vika tvätt är nog bland det tråkigaste man kan göra i hushållets sysslor måste jag medge. Topp tio i alla fall.


Gårdagen var väldigt trevlig. Mötte upp en hel massa trevligt människor på Teatergränd kring 18 för att avnjuta en vääääääääldigt god tacobuffe efter cirka trettio minuters väntan på ett bord. Men men, det var värt väntan. Ett glas vin och tacobuffe för 94 kr. Inte illa. Och 29 kr/vinglas efter det. Inte illa det heller. Dock blev det en lugn kväll. Två vinglas avklarades till middagen och efter den gick vi vidare till Hemmakväll för att inhandla lite godis innan vi slutligen gick hem till mig där kvällen avslutades med idol och en omgång av Absolut överens.


Denna helg var mina planer att avklara en hel del julklappsinköp samt att plugga. Vilket av det som kommer bli av idag, blir nog det senare alternativet. Pluggandet allså, när motivationen väl kommer. Mitt mål är att ha avklarat hemprovet i historia senast imorgon kväll!. Meeeen eftersom motivationen inte riktigt finns där för pluggandet ännu så börjar jag nog med att göra en snabbstädning här hemma. Denna årstid är djävulen för ett renstädat hem. I alla fall hemma hos oss, då hallen är i anslutning till både vardagsrummet och köket. Sand överallt.


Därför skall jag nu plugga in datorn till förstärkaren och dunka igång lite musik så kommer förhoppningsvis städningen gå lite lättare.

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards