Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Valborgsfirande i Falun!

Av Anna Bergman - 6 maj 2009 10:32

Marcus plockade upp oss kring tvåtiden i torsdags och då bar det av raka vägen till Falun. Var framme just före sju och då var det bara att hoppa in i duschen och göra sig redo för kvällen! Grabbarna gick över till Andreas och micke under tiden vi fixade oss för att grilla vårt kött för kvällen! Snäll som man är så var jag under dagen innan vi åkte och handlade en liten "present" till Stefan och Cathrine som tack för att vi fick bo hos dom. Köpte en Orkidé och två trisslotter. När jag sedan sitter och sminkar mig utbrister Cathrine att dom vunnit 1000 kr på ena trissen. Och inte nog med det, utan gånger två. Så min lilla present resulterade i 2000 kronor. Inte illa va?=) haha


Kvällen spenderades som sagt hemma hos Ante och Osten, hade en mycket trevlig kväll tillsammans med alla vänner. Avslutade kvällen på Harrys med många goda drinkar och sedan en lååång väntan på mat innan det var dags att krypa till kojs för denna kväll.



På fredag vaknade vi upp till kanonväder! Satt ute och åt frukost på balkongen och försökte få Thailandsfärgen att komma tillbaka. Fick även träffa ett nyförvärv till Falun som hade sin sambo och deras söte lille tvåmånadersbaby med sig som vi inte kunde släppa blicken från. Så söt så. Lunchen fick bli mat från Köpmanskrogen och middagen för kvällen blev Tacos. Fredagkväll spenderades i soffan och luftmadrassen halvsovandes framför ett par filmer!


Även lördagen bjöd på vackert väder. Solade ett par timmar innan det var dags att göra sig i ordning för att möta upp Sofia på stan. Lunch, lite shopping och en glass och kaffe hann vi avklara innan det var dags att gå hem igen. Var förbi till Sofia och Jockes nya lägenhet en sväng och agerade stylist åt Sofia eftersom hon skulle ut på galej på kvällen. Skötsamma som vi är så stannade vi hemma. Tog hem Thaimat och avnjöt ett glas rosévin på balkongen. Lite senare på kvällen kom även Marcus, Jocke, Ida och AP förbi en sväng.


 


I söndags ville solen inte riktigt visa sig så vi bestämde oss för att åka hem rätt tidigt. Avresan skedde vid lunchtid och kring sextiden var vi hemma i Vänersborg igen!


Tusen tack till Stefan och Cathrine för att ni tagit hand om oss så väl under helgen och för att vi fått bo hos er! 


Helgen i Falun var väldigt mysig och rolig. Underbart att träffa alla igen!  

Fler bilder från helgen hittar ni här!

 
 
johanna

johanna

6 maj 2009 11:08

Hej gumman...Vi ska absoluuut hitta på en massa roliga saker när du kommer..hur länge stannar ni? =) pusss å gooo

http://www.metrobloggen.se/avenuess

 
Therese

Therese

6 maj 2009 11:31

Vad roligt, 2 000 kr är inte en såndan dålig present : ).

Många kramar Therese

http://www.tessielessiesdagbok.blogg.se

 
johanna

johanna

6 maj 2009 11:38

ahaaa..okej..=) jo absolut det gör vi vännen..=) Kram

http://www.metrobloggen.se/avenuess

 
Ingen bild

Sofia

6 maj 2009 12:44

Det va jättekul att träffas även fast det blev lite.. får bli mer nästa gång!! :) Massa kramar

 
Cathrine

Cathrine

6 maj 2009 17:30

Tack själv!! Var underbart att ha er hos oss. Saknar er!! Hoppas vi träffas snart igen! Många Kramar!!

http://cathrinekattens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards