Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Anna Bergman - 29 augusti 2012 19:27

Idag har dagen gått i ett. Den började med en busstur till HV med Anna. Där hade vi ett möte med en handledare angående den kommande c-uppsatsen. Hon verkade tycka att vi hade en bra idé så det kändes skönt. Nu är det bara att börja leta och läsa olika forskningar kring ämnet så man får lite mer kött på benen. Tur att det är ett tag tills den skall börjas skriva på "på allvar" iaf. Känns som att jag vill göra bort den första kursen för terminen först :) Efter mötet gick jag till Anders jobb och vi gick ner till Strandgatan och åt lunch tillsammans innan det var dags att hoppa på bussen hem till Vänersborg igen. Väl hemma sprang jag in och hämtade Kiddan och tog en liten promenad till Erica för att kika in hur hon och Sebastian fått det i deras lägenhet. Vilket var väldigt fint :) Igår fyllde Erica år så jag hade med mig en liten present till henne och i samma veva så överlämnade hon en present till mig. Så gulligt av henne :)



   

Tusen tack igen gulliga du - Även du är underbar :)


Efter husesynen gick vi hem till mig där vi pratade, fikade av Ericas goda tårta och bullar och hjälpte varandra att planera lite och komma med undervisningsideér inför kommande vfu-veckor. Kul att ha någon att bolla ideér med. När Erica gick hem så var det dags att börja med middagen och strax därefter kom Anders hem från jobbet.


Nu har jag precis kommit in från en liten promenad med Kid där jag fick ett tråkigt besked över telefon att min 90-åriga gamla farmor ramlat och fått en fraktur i benet och kommer behöva operera sig antingen ikväll eller imorgon. Det är så synd då de äldre skall göra sig illa. Det är väl jobbigt nog att behöva bli gammal i kroppen utan att behöva göra sig illa. Jag hoppas iaf att allt går bra och att det inte blir alltför jobbig återhämtning efter operationen för henne  .


Ikväll blir det tidig kväll då jag under torsdag och fredag ska vikariera i skolans värld igen. Det ska bli skoj och en bra mjukstart inför kommande praktikveckor! Men innan det är dags för kudden tror jag det blir att kika på en film för vår del.


Hoppas ni har en trevlig kväll. Kram från mig.


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards