Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Uppdatering!

Av Anna Bergman - 30 januari 2010 20:23

Det blir mycket skriverier om Kiddan just nu på bloggen, men tänkte fortsätta med det och skriva lite om gårdagens besök på djursjukhuset.


Jag plockade upp Mallan och vi styrde kosan mot gbg. Klockan 14 ropade veterinären upp oss och vi gick in undersökningsrummet. Där inne fick jag dra förloppet en gång till, veterinären kollade igenom kroppen på honom och sedan var det dags för nya blodprov. Sköterskan tyckte Kiddan var sååå duktig och att detta var en perfekt hane att avla på eftersom hon tyckte att han hade ett starkt psyke. Han rörde inte en fena när nålen stacks in! Efter blodprovstagningen så fick Kiddan rakad mage och vi gick vidare till ultraljudsrummet. Undersökningen visade ingenting på magen, och det kändes väldigt skönt!


  

Den rakade lill-magen


Efter en stunds väntan kom veterinären tillbaka och trodde att Kiddan hade en inflammation i nacke/rygg eftersom han reagerat när hon tryckt på honom. Vi fick recept på smärtstillande som han nu skall inta i en veckas tid och då ska vi tillbaka på återbesök. Har det inte då blivit bättre, får de kolla upp det mer. Idag ringde hon även upp och gav oss resultaten på blodproverna och det visade lite förhöjda levervärden.  Det behövde inte vara något, eftersom Kiddan hade ätit under dagen innan proverna tagits, men hon ville kolla upp detta närmare på återbesöket nästa vecka så det blir ytterligare blodprov för lillen. Hon ville kolla så att det inte är "levershunt" eller liknande han har eftersom denna sjukdom även kan ge symtomen kramper, vilket vi i dagsläget antagit att det varit epilepsi.


Med andra ord, så hoppas jag verkligen att det kommer bli bra med smärtstillande tabletterna och den ordinerade strikta vilan som Kid fått, och att levervärderna kommer vara bra och inte visar något på nästa prov!


Idag verkar han iaf pigg och glad. Inga skrik eller liknande. Han har varit den gamla Kiddan idag, fast lite tröttare än vanligt, vilket inte är så konstigt eftersom han haft ett par jobbiga dagar bakom sig och medicinen han nu tar också gör honom lite tröttare! 


Nu ligger han i min famn och myser medan vi tittar på Robinsonfinalen! Anders har gått iväg till en lagkompis och spelat lite poker!


Sist men inte minst, Tack till SANDRA för att du varit så gullig och lånat oss bilen i helgen. Tack till MALIN för att du följde med som sällskap igår, och TACK till alla goa nära & kära och vänner som varit oroliga och hört av er och stöttat med fina ord! Det betyder mycket!


 
 
susanne

susanne

30 januari 2010 21:21

Skönt och höra att han är bättre. Man blir ju så fäst vi dom.
Jo det går fint med dom andra vovvarna. Pepsi leker mycket med han. Taiga tycker han är en riktig slygel. Trixa hon bryr sig inte så mycket.
Ha det så hörs vi.
Susanne

http://www.123minsida.se/susings

 
Ingen bild

susanne

30 januari 2010 21:50

Du har fått en award i min dag bok.

 
Ingen bild

mamma

31 januari 2010 08:38

den är ju så snäll o lugn..världens goaste,,vi syns ju snart, då blir det korv o köttbullar till kid....kram

 
Cathrine

Cathrine

31 januari 2010 15:16

Vad skönt att Kiddan mår bättre. Nu håller jag tummarna att allt blir bra efter medicineringen. Kramar!

http://cathrinekattens.blogg.se

 
Elin

Elin

1 februari 2010 16:26

Stackars Kiddan, nu får han frysa om magen. Puss

http://elinrydberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards