Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Anna Bergman - 14 maj 2012 16:14

Då var en heldag i skolan avslutad och en examination avklarad. Dagen har även bestått av föreläsning, bland annat om pedagogiska planeringar, vilket är en veckans uppgifter att formulera och reflektera kring. Dessa dagar, veckor, då det är mycket skolarbete som hägrar och man inte känner sig alltför pigg är det små saker som gör att det är värt mödan. Som denna lappen jag fick av en elev under förra veckan :)

Idag är det regningt och trist här i Vänersborg, tydligen skall det inte bli så mycket bättre under veckan heller. Trist på ett sätt, men samtidigt kan man sitta inne med gott samvete. Hellre en varm och solig sommar än nu. Något som gör det gråa och trista lite lättsammare är att titta igenom kort från varmare dagar, som fotot nedanför. Det är fotat en eftermiddag på balkongen i Rom då vi köpte med oss antipasto och avnjöt det i solen.


  

Nu ska jag sluta drömma mig bort och sätta mig framför teven en stund innan jag tar tag i dagens plugg.

Än är dagen inte skolfri för fröken Bergman:)   





Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards