Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Midsommarafton!

Av Anna Bergman - 14 augusti 2012 13:04

I år var första gången på väldigt många år som jag och Anders firade midsommar uppe i Kalix. Dagen började med en sillunch hemma hos mina föräldrar tillsammans med Anders familj. Olika sillsorter, bröd, lax och annat smått och gott dukades fram  och avnjöts i solen. Efter lunchen åkte Mia och Robert vidare och vi andra började förbereda inför eftermiddagen och kvällen då de andra gästerna skulle komma.


     

 

Mina fina föräldrar   


När gästerna kom fick de en goood välkomstdrink ála Anders och de fick även gå på en tipspromenad som svaren senare under kvällen skulle komma att avgöras i olika dueller. Denna lek provade jag och Anders på första gången på en kräftskiva hemma hos Dan och Barbro och den var väldigt rolig då och även lika rolig nu på midsommar. Efter tipspromenaden och fördrinken tändes grillarna och det var dags för mat. Resten av kvällen var vi nere vid stranden och åt gott, både varmrätt med kött och potatisgratäng sallad Monas nybakta mumsiga bröd och efterrätter som Susannes goda jordgubbstårta, mammas vita chokladkladdtårta och jordgubbar, frukt och grädde. Gott!


Chilicaipirinha á la Anders :)

           

Vem suger bäst ;)?

 

Vem får ner den först :)?

 

Vem kladdar minst :)?

 

Vem får upp den först:)?

 

Vem är störst i käften :)? (Sorry mamma- var bara tvungen att ta med denna bild   )

          


Det blev en väldigt trevlig och mysig dag men dock väldigt kallt på kvällskvisten så filtar och varma jackor fick åka fram innan det var dags att kasta in handduken :)





 
 
Ingen bild

mamma

14 augusti 2012 16:00

Alltid underbart att ha er hemma.Midsommar var ju fin.Bilden den bjuder jag på :):)Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards