Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Redo för sista terminen!

Av Anna Bergman - 14 augusti 2012 14:58

Om tre veckor lite drygt drar min sista termin på lärarprogrammet igång. Vart tog tiden vägen? Känns som att det var igår jag gick in på högskolan första dagen på utbildninigen aningen förvirrad och nervös inför vad som komma skulle. Nu börjar jag däremot känna mig hyffsad säker på utbildningen dock aningen nervös inför det kommande arbetslivet. Men men, en termin kvar. Kanske att alla lösa skruvar hamnar på plats denna termin :)


Igår fick jag min kalender som jag beställt från personlig almanacka. Den är lite roligare då man kan lägga in egna bilder och händelser och sånt istället för att köpa en rakt av på bokhandeln. En pion från mammas rabatt fick bli framsida och en somrig bild på Kiddan på baksidan. Idag kom även en kurslitteratur som jag beställt och då jag var och handlade middagen så köpte jag ett par kollegieblock - så med andra ord är jag redo för starten nu. Dock tänker jag njuta av lovet lite till innan fokus till hundra procent ligger på skolan och allt vad det innebär.

  

Idag skiner solen om vartannat här i Vänersborg. Har dock haft en innedag då jag pysslat lite här hemma och varit och handlat. Idag blir det tidig middag då Anders har sen träning och teori inför morgondagens första träningsmatch för säsongen går av stapeln. Tidigare än någonsin känns det som. Jag gjorde det enkelt för mig idag och kommer hacka ihop till en tonfisksallad till middag. Snabbt och gott :)


Hoppas ni har en bra dag!

Kram från mig

 
 
Ingen bild

mamma

14 augusti 2012 16:05

Ja,tänk vad tiden gått fort .Snart är du klar lärare:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards