Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Anna Bergman - 6 februari 2012 19:31

Jag har inte gått under jorden, har bara haft en hel del i skolan på sistone och har inte riktigt varit på hugget till att blogga men gör en snabb uppdatering nu iaf :)


Helgen har varit lugn och skön men går alltid så fort. Vi har ätit gott, myst, varit ut till Överby, pluggat och sett lite filmer. Även så var det ju första delfinalen i melodifestivalen i lördags och jag tyckte det var rätt bidrag som gick vidare. Tror även vi har en stark kandidat i Loreen för att dra hem vinsten i Globen också - bra låt och lite nytänkande i musikgenren.

  

Idag har jag varit ledig och har därmed läst ikapp lite på specialpedagogiken. Det har varit mycket fokus på kursen i naturvetenskapen på sistone med många olika grupparbeten av olika slag. Men ett av de större än numera avklarade då jag och Erica genomfört och skrivit klart vårt temaarbete. Väldigt skönt så nu kan jag fokusera lite mer på specialpedagogiken vilken jag tror kommer bli en bra och nyttig kurs att ha med i framtida lärarbagaget! En rolig sak att berätta vad gäller skolan är att jag blev godkänd på mattetentan vilket är väääääääldigt skönt :)


Nu ska jag ta en kopp te och slötitta på tv!

Ha en trevlig kväll


I fredags fyllde min farbror år - så jag vill skicka ett sent  men stort grattis till honom.

Hoppas du hade en bra dag!

Av Anna Bergman - 6 februari 2012 19:25

Här kommer ett middagstips som vi åt i helgen och som jag gärna delar med mig av :) Supergott och värt att testa!


  

Ett tips är att gnida in kycklingen i rikligt med "rub"-krydda innan stekning så den får mycket smak.


Chilimajonäs:

I dl majonäs

1 dl chilisås

2 tsk sambal oelek

salt & peppar


  

Vi åt sandwichen med pommes frites och sallad!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards