Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Anna Bergman - 25 februari 2012 11:36

Då vädret varit väldigt vårlikt under veckan har även hemmet fått sig en vårrenovering. Igår kastade jag ut alla gamla blommor och förnyade med lite färger.


      

Idag har morgonen börjat i soffan framför nyhetsmorgon. Dagen innefattar inte några större planer då det är sjukstuga här hemma. Dock har jag hittils klarat mig smärtfritt från sjukdomar, peppar peppar, men Anders däremot har varit krasslig sen i torsdags. Ikväll blir det att kika på Melodifestivalen - sista omgången - och jag tippar på att Danny, Charlotte Perrelli eller Lisa Miskowskij kommer gå vidare!


Hoppas ni har en bra dag!

Kram från mig. 


Av Anna Bergman - 25 februari 2012 11:27

Igår kokade jag en soppa till middag. Väldigt god och enkel och som vanligt är receptet hämtat från Matplatsen men liiite ändrat av mig efter mitt eget tycke och smak.


     

4 personer

2 msk smör

2 stora morötter
2 msk vetemjöl
1 liter vatten
2 fiskbuljongtärningar
400 g hummer & krabbost (Fjällbrynt)
1 burk kräftstjärtar
2 dl creme fraiche
cayennepeppar efter tycke och smak

salt och peppar

dill


1.Grovriv morötterna och fräs dem tillsammans med smöret och vetemjölet i en kastrull.

2. Späd med vatten och tillsätt sedan buljongtärningarna och låt det puttra en stund.

3. Ha i mjukiosten och creme fraichen och sjud på svag värme ytterligare en stund.

4. Smaka av med cayennepeppar, salt och peppar.

(Vill man ha en slät soppa så kör några varv med mixerstaven i innan kräftorna åker i men jag hoppade över detta steg)

5. Hacka kräftstjärtarna grovt och häll ner dem i soppan vid servering.

6. Strö lite dill över soppan och servera med gott bröd!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards