Alla inlägg under november 2008

Av Anna Bergman - 18 november 2008 13:38

Helgen har i stora drag bestått av bandy, matte och besök av Peter. I fredags hade Ifk match mot linköping så jag, Malin och Rickards mamma styrde kosan dit och fick åka hem med glädje och två poäng i bagaget. I lördags räknade jag mest matte hela dagen. På eftermiddagen kom Peter och Jenny förbi, Jenny bara en snabbis för hon skulle åka vidare till ett par kompisar i Trollhättan. Men Peter stannade över natten. Lagade tacos till middag och efterrätten fick bli cirka 1.5 kg godis som trycktes ner fint fördelade mellan mig, Anders, Peter och Andreas under kvällens gång.


På söndagförmiddag hämtades Peter upp av Jenny och dom åkte "hem" till Lidköping. Jag och Anders gick på en promenad och efter det satt jag och räknade matte ända tills dagens match mot Vetlanda hade sin start kl 17. Tyvärr en bitter förlust - då de flesta tyckte att IFK var det bättre laget. Hem efter det och lagade ugnsstekt falukorv (Cathrine och Stefans recept) och efter det ännu lite matteräknande för att sedan gå och ha ett möte med John Blund.


Igår gjorde jag matteprovet som jag kämpat med att lära mig under helgen. Gick hyffsat bra så det kändes skönt. Förutom det så var jag på lite diverse promenader, hann med lite tv-tittande och middagslagning innan vi styrde kosan mot Rickard och kikade på på fotbollsgalan, där man kan konstatera att Zlatan verkligen är kung! =)


Idag har jag inget speciellt på schemat, har just räknat lite matte och har lite historia att läsa, men inget AKUT PANIK som skall vara klart helst nu som alltid annars, så därför tänker jag ta det lite lugnt och göra bort saker i min egen takt idag. Nu ska jag iaf gå ut och rasta Kid lite, och sedan kanske lägga mig i sängen och läsa lite om finska vinterkriget. 17.30 är det spinning och sen ikväll är det nog bara soffan som gäller.

Av Anna Bergman - 17 november 2008 12:14

Äppelmuffins med havretopping

Källa: Anki Jönsson


14 portioner | Stora formar, 6 st/plåt


200 g smör
3 dl socker
3 ägg
1 dl vatten
4 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
2 äpplen i tunna klyftor
Socker
Kanel

Topping:
75 g smör
3/4 dl strösocker
2 dl havregryn


Topping: Smält smör, blanda i socker och havregryn.

Rör smör och socker poröst. Tillsätt ett ägg i taget och rör om. Blanda ner vattnet och mjölet blandat med bakpulvret. Fyll muffinsformar till hälften med smet. Doppa äppelklyftorna i kanel blandat med lite socker. Stick ned ett par klyftor i varje form. Strö på toppingen. Grädda i mitten av ugnen i 200°C ca 25 min.

Av Anna Bergman - 17 november 2008 09:16


 


Stooooort Grattis gumman!

Hoppas du får en kanonbra dag. Hade gärna kommit och ätit lite tårta om jag kunnat =) Puss och kram från oss!

Av Anna Bergman - 13 november 2008 18:19

Idag har min dag i stort sett endast bestått av matteräknande. Okej, några promenader och en lunch på stan har jag också hunnit med, Men annars så har jag räknat matte i fleeeeera timmar, och ett par till blir det nog idag också innan jag sätter igång med middagen!


Igår var det match som sagt, tyvärr förlust men de spelade riktigt bra iaf och borde vara nöjda över sig själva. Anders kom hem lite smått mörbultad, en svullen kind efter att han fått en boll där och lite andra små skavanker här och där. Det är tufft att vara på planen. Meeeeeen det finns ju galler så man slipper sånt raring;)


Nu ska jag se lite tv, innan jag fortsätter med matten! Imorgon fredag igen. Tiden går såååååå fort!

Av Anna Bergman - 12 november 2008 17:56

Idag har jag varit på skolan, historia har stått på schemat. Förutom det har jag inte gjort så mycket. Lagat lunch till mig och Anders och sett på tv. Och de dagliga promenaderna med Kid förstås.


Ikväll kl 19 är det ny match. Ikväll är motståndarna Edsbyn. Kommer bli en tuff match, speciellt när det är så pass många skadade och sjuka i Vänersborg. Men men. Ingenting är omöjligt:) Vi får hoppas på vinst - och att det slutar regna! 


Nu ska jag ta mig lite mat och sedan byta om, hoppa in i bilen, plocka upp Malin och köra mot bandystadion.

Av Anna Bergman - 11 november 2008 18:24

http://www.svenskastylistskolan.se/stylistutbildning.php


Denna utbildning skulle jag lätt och med glädje göra om jag skulle vinna 39 500 kr på lotto eller något=) Verkar hur kul som helst, och bäst av allt. Det finns i Trollhättan=)

Av Anna Bergman - 11 november 2008 15:11

Nu har det varit skitväder i två dagar. Kid totalvägrar gå efter cirka tio meters utevistelse, så då får man dra honom tills han gjort nummer ett och två och sedan springa in. Han tycker inte om att bli blöt i pälsen, lillprinsen. Haha


Jag har iaf fått klart min disposition till fördjupningarbetet idag. Så detta är mailat till läraren och imorgon får jag synpunkter på detta och efter det- om hon godkänner det förstås- blir det att sätta igång med själva arbetet som skall vara inlämnat senast 12 december.


Nu ska jag lägga mig i soffan en stund och se lite tv och få nya krafter så jag orkar räkna lite matte idag också!


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards