Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Anna Bergman - 4 oktober 2007 15:44


Klockan 16,50 åker the black pearl tillsammans med mig, Cathrine och Kid till Edsbyn för att kolla på Falu BS första träningsmatch för denna säsong. Matchstart är klockan 18.00 och självklart hoppas vi på vinst:)


      Därför kan jag härmed förklara bandysäsongen 2007/2008 öppnad!


                                  

                                          Heja Heja Heja



Av Anna Bergman - 4 oktober 2007 10:02

"Det magiska ordet som Nils Karlsson Pyssling lärde Bertil för att han skulle kunna bli lika liten som en pyssling. Trollformen fungerara bara på människor, pysslingar kan inte bli stora. Den som vill bli liten måste säga ordet och hålla fingret på spiken bredvid Tjoffsans råtthål."


Varför är Killevippen ett ord man blir glad av att säga? Killevippen, killevippen, killevippen. Hahaha sitter nästan och skrattar lite då jag säger ordet högt för mig själv.


Gårdagen bestod av jobb som vanligt, sen lite middagslagning och efter det städning. Kring 19 var jag klar och satte mig då och kollade på vänner och sen Roomservice gör sommar Sverige. Dom är så otrooooligt duktiga. Vart hur fint som helst igår.


Efter Roomservice fick Kid sig ett bad, alltid lika uppskattat av honom, oh no, men ojoj så gott han luktar idag:) man kan snoosa på honom hur mycket som helst. Och efter badet då får han sina ryck och springer som en tok fram och tillbaka för att bli lite torrare och sedan kommer han i famnen och blir omlindad i filten så han inte ska frysa och det däremot är väldigt uppskattat av den lille. Efter det så zappade jag lite och självklart hamnade jag på Greys tillslut. Hann få snyfta till lite även fast jag redan sett avsnittet och visste hur det skulle sluta, men men, är man blödig så är man:) Sofia hann ringa mig två gånger. Först i en paus " Men Anna, inte dör hon väl, det kan hon ju inte!" , jag svarade inte utan bad henne snällt vänta tills avsnittet är färdigt. Sen ringde hon igen efteråt med gråten i halsen " Men Anna, allvarligt, inte dog hon väl?" hahaha, då satt hon och Frida hemma hos henne och stortjöt, precis som jag och Mia gjorde i februari=) haha...Efter Greys vart de Fråga Olle, och sen var det till att sova i våran nybäddade säng. Himmelskt skönt.


Ikväll har Anders och laget första träningsmatchen för säsongen. I Edsbyn mot Broberg. Hoppas det går bra för grabbarna. Jag och Cathrine kanske åker upp och kikar. Får se hur pigg jag känner mig kring fem snåret. Annars hittar vi på något annat. Typ film eller nåt skulle jag tro.


Skulle behöva hinna på stan också. Finns vissa grejer jag MÅSTE hämta ut innan söndag.  Men tiden räcker inte till. Hur gör man då man klonar sig??


Förresten så är det kanelbullens dag idag, så den som vill ge mig en kanelbulle får gärna göra det:) här ger jag Er en iaf! Låt det lustas!.


                 


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards