Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Anna Bergman - 16 oktober 2007 13:54

Stort grattis Sara på födelsedagen :) Förvåntar mig tårtkalas nästa vecka!



Hipp hipp hurraaaa....


Av Anna Bergman - 16 oktober 2007 13:10

Dagens rubrik kan med dessa fyra ord sammanfatta min helg. Iaf lördagen.


Fredag slutade jag 12, gick med raska steg hemåt, kastade i mig lite lasagne och sedan styrde jag och Mona kosan mot Borlänge. Där inhandlades diverse julklappar. Några men långt ifrån alla på listan iaf. Kom fram till att de flesta köpen kommer bli nu nästa vecka i Luleå å sedan i panik de få dagar före jul som jag är hemma.


Mona hade beställt tid på Make up store för en "sminkkurs" vilken resulterade väldigt bra. En vardagssminkning som var väldigt enkel och fin. Duktig som hon är så fixade hon det själv på lördagmorgon också :)


Efter shoppingrundan i Borlänge åkte vi hemåt. Hade lite tomteverkstad och slog in paket i väntan på att Anders och Marlene skulle plocka upp oss för färd nummer ett för helgen till Edsbyn. Matchstart klockan 19 mot ingen annan än byns egna lag. Bra start och bra match men tyvärr räckte det inte för vinst så vi fick åka hem med en förlust i bagaget. Väl hemma i Falun igen kurrade magen på mig, Erling och Mona så Köpmanskrogen fick ett samtal och cirka 30 minuter senare var vi mätta och belåtna.


På lördagförmiddag var det dags för ännu en resa mot Byn. Avfärd för Anders var 10 och vi brummade iväg vid 11,30. Matchstart denna gång var 13,00 mot Sirius, denna match resulterade i vinst vilket innebar att vi trogna supportrar var tvungna att stanna kvar till nästa match som skulle starta klockan 19,00.


Frågan är då, vad gör man i Edsbyn mellan 14-19?? JO, man har turen att bli bjuden på fika av Marlene hem till hennes föräldrar, vilket jag och Mona nappade på på en gång:) Där satt vi och surrade fram till en halv fyra då Erling ringde och han och Lysells var hungriga så nu var det dags för middag. Efter vägbeskrivning letade vi oss fram till restaurang Atlantic där vi mötte upp resten av sällskapet för en god pepparstek för min och Monas del och lite diverse pizzor för männen och slutligen kycklingspett för Maggan. Till detta lite vin för att göra väntan lite enklare:)


Mätta och belåtna vid sextiden tog jag Mona och Maggan en promenad tillbaka till Dina Arena med Kid, för att få tiden att gå lite ytterligare. 


19,00 var det matchstart igen, denna gång mot Västerås, där Falun inte riktigt lyckades hänga med så det slutade med förlust och kring halv tio denna kväll var vi hemma i Falun igen.


Erling och Mona åkte kring fyratiden på söndagmorgon hem mot Kalix. Under söndagen hann jag med att städa lägenheten, se lite greys och desperate och laga fiskgratäng. En lugn och skön söndag helt enkelt.


Igår fanns inget speciellt på schemat. Gock hem efter jobbet, såg ett nytt avsnitt av Desperate och stekte upp de sista av palten som fanns kvar, som Anders mormor skickat med från Piteå ,till middag.  


Idag är det inte heller något planerat på schemat. Hem, vika lite tvätt, ta en promenad kanske, laga middag osv. Finns det några andra förslag är dessa varmt välkomna:)


Pussoheej.





Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards