Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Anna Bergman - 10 oktober 2007 15:37

I was walking down the street when I was accosted by a particularly dirty   
and shabby-looking homeless woman who asked me for a couple  of dollars for dinner.

I took out my wallet, got out ten dollars and asked,
"If I give you this money, will you buy wine with it instead of dinner?"
 
"No, I had to stop drinking years ago", the homeless woman told me.  
"Will  you use it to go shopping instead of buying food?" I  asked.
"No, I don't waste time shopping," the homeless woman said.   

"I need to spend all my time trying to stay alive."   

"Will you spend this on a beauty salon instead of food?" I  asked.
"Are you NUTS!" replied the homeless woman.
"I haven't had my hair done in 20 years!"
  

"Well," I said, "I'm not going to give you the money.   
Instead, I'm going to take you out for dinner with my    
husband and  I tonight."  

The homeless Woman was shocked. "Won't your husband  
be furious with you for doing that? I know I'm dirty,  
and I probably smell pretty disgusting."
 
 
I said, "That's okay. It's important for him to see what a woman
looks like after she has given up shopping, hair appointments, and wine."



Av Anna Bergman - 10 oktober 2007 10:39

Jag går konstigt har Anders konstaterat. När jag går så går jag med hälarna inåt på något sätt vilket förklarar att jag nöter upp mina skor på insidan vid hälen ALLTID väldigt fort, Hur löser man detta problem?


Idag har jag en lång kofta från HM på mig. Och den kliar!! kliar, kliar, kliar.


Känns som att jag sitter på nålar idag. Trött och rastlös på samma gång. . Tänker på min lillebror som just nu ligger i något rum nyopererad och ynklig. Tänker på mamma som är där med honom. Får en känsla inom mig som gör att jag får en sån hemlängtan att jag nästan skulle kunna göra vad som helst för att få vara cirka 90 mil norr härifrån just nu. Ska bli himla skönt att åka hem några dagar. Det behövs känner jag! Bara få varva ner, träffa alla och tänka på mig själv i några dagar. Ska försöka få med mamsen på dagspromenader, äntligen få se pappas nya omtalade stuga och kanske hinna med en shoppingtripp till Luleå?...Har även beställt mammas smörgåstårta till kvällen då jag kommer. Bara den är skäl nog att redan börja längta hem efter=)


Nåja nu har jag varit nog så sentimental. Det låter värre än vad det är =)


Fick just ett mess av Mona, nu var dom i Luleå, vilket innebär att dom förmodligen kommer vara framme hos oss kring åtta nio tiden ikväll. Blir trevligt värre.


Igår var vi och fikade hos Elin, mycket gott. Efter det så åkte jag och Mia hem till oss, Anders hade kommit hem från träningen så det blev diverse matintag och lite tv-tittande. Anders har fått "nackspärr" eller något liknande så det är tur att vi har en sån bra sjukgymnast hemma hos oss som kan ta hand om honom så han är fit for fight till helgen då Svenska Cupen spelas i Edsbyn med start imorgon.


Idag på lunchen har jag inga planer, antingen går jag hem och ser vad Mia och Kiddan har för sig eller så går jag ner på stan och försöker hinna hitta någon julklapp kanske?.. Vi får se.

Mia skulle iaf vara världens bästa och städa åt mig idag. Väldigt uppskattat!..Men tycker ändå att hon ska tänka om och stanna i Falun med oss och spara pengar, istället för att åka till göteborg med tjejkompisarna å festa å slösa bort guldbyxorna. Självklart val egentligen, Falun med familjen eller festhelg med kompisarna?=) hahaha, nä skämt å sido så förstår jag att hon åker ,men det kommer bli tyst och tomt utan henne iaf... 


Nu ska jag fortsätta jobba, men det blev ju en liten uppdatering iaf. Sen kan jag meddela att jag inte alls är avis på Sofia som snart åker till sydligare breddgrader på myssemester med sin pojkvän? Vem vill det egentligen? Få en massa solstrålar som ger cancer på kroppen? Dricka goda drinkar? se en vacker natur? Shoppa? Inte jag iaf. Inte alls. Inte ens för pengar! ;)







Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards