Direktlänk till inlägg 30 oktober 2007

Back to reality

Av Anna Bergman - 30 oktober 2007 09:01

Tiden går fort då man har roligt.


Landade i Kalix vid tiotiden i tisdagskväll, där en härligt god smögåstårta väntade på mig:) Efter lite surr med mamsen å papsen så var ögonlocken grusiga efter en lång dag så sängen väntade på mig!


På onsdag var vi runt på stan en sväng jag och mamma och sen på eftermiddagen så åt vi köttsoppa och pannkaka hos farmor och farfar. Hann på kvällen även med ett besök hos Englunds.


Klockan nio på torsdagmorgon lämnade vi Kid hos morfar och plockade upp mormor för en tripp till Luleå där lite julklappar inhandlades och en klänning och en kort "jacka" inhandlades åt mig. Ja ett par stövlar också men det var ju en tidig julklapp åt mig ;) Efter luleresan så lagade jag Marlenes goda laxsallad till middag och sen fick jag ett snabbbesök av Amme och sen var det tv-tittande som avslutade min kväll.


Eftersom jag använt mitt silverschampoo väldigt flitigt så resulterade det i att jag fick grått/blått/grönt hår så ett besök hos frissan avklarades på fredagförmiddag. Nu är man barbie igen:) haha....Middag denna dag blev på Kina, där jag åt kanske världens godaste pizza. Husets special + bea! Mums. Efter middagen var de en tripp till solen som gjordes och sen bänkade jag mig framför IDOL där en massa godis och chips laddades upp. En personlig servitör fick vi också under kvällens gång. Världens bästa Peter =)


På lördagmorgon var väl egentligen enda dagen jag fick liiiite sovmorgon under min "semester" vaknade kring tiotiden. Åkte på stan en sväng å sen hem till mormor å morfar och fikade litegrann. Vid halv fyra hoppade jag in i duschen och gjorde mig i ordning för kvällen. 17,00 åkte vi till Näsbyn där Erlings födelsedagsmiddag väntade.


 


Några vinglas senare och en mage mättare styrde jag och Mia kosan mot Before en snabbis där jag fick surra lite med Martin innan jag begav mig vidare i samma byggnad med till Valhalls matsal där många söta tjejer satt och mumsade i sig lite mat. Äntligen var det dags för det efterlängatde tjejfesten:) Jihooo. Många kramar senare och efter många kära återseenden gick vi upp till rummet där förfesten skulle äga rum. Alltid lika kul att träffa tjejerna och uppdatera litegran. Efter ett tag ramlade det in ännu fler tjejer och vi fortsatte att ha det riktigt trevligt heeela kvällen lång ;)



 


 


Söndagen var väldigt seeeg och att man skulle resa hem till Falun gjorde inte saken bättre. Sitta på flyg och tåg är ju inte så himla kul i vanliga fall och inte då man varit ut dagen innan heller:) Hemma i Falun var jag igen vid halv nio på kvällen iaf och då fick man kramas lite med Anders igen och fick mig en pizza till middag innan det var dags för att sova.


Igår var man tillbaka på kontorsstolen igen. Har nog inte varit en så tung dag på jobbet på väldigt länge. Alla tyckte det. Kändes som att det var mörkt heeeeela dagen. Och då man skulle gå hem kl 17 så var det typ kolsvart ute så man vart ju inte direkt piggare. Igår såg vi filmen "A mighty heart" med Angelina Jolie, handlar om en wall street journalist som blir kidnappad av terrorister. Lite seg men ändå helt klart sevärd. Verklighetsbaserad var den och de filmerna är ju oftast bra tycker jag.


Idag efter jobbet blir de en promenad med Cathrine, och sen bara ta de lugnt, har några greys och desperate housewives avsnitt att ta igen så antar att det blir min kväll. Hade tänkt att Anders skulle få fixa i ordning någon middag idag innan han åker på träning så jag slipper:) 


Nu är det dags för fikarast, har saknat mina skorpor. haha...


kram på eeeer.




 
 
Elin

Elin

30 oktober 2007 10:05

Du verkar haft det bra hemma gumman?! Du glömde dock att avslöja en liten detalj, Ida har skvallrat :)

Ja jag har svärmoran på besök nu, hmm.
Puss

http://elinrydberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mamma

30 oktober 2007 10:13

längtar redan efter dig...tur det snart är december...kram, mamsen

 
Ingen bild

mona

30 oktober 2007 10:28

Alltid lika roligt att läsa din blogg
Kram Mona

 
Elin

Elin

30 oktober 2007 11:28

Ok då behåller jag informationen för mig själv :)

http://elinrydberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

30 oktober 2007 13:22

åhhh!! låter som d har haft det toppen hemma=) är avundsjuk ju!! vi lär hinna ta en lunch eller så innan du åker hem vid jul.. jag kommer nog hem sent den 15 dec, men då antar jag att du fortfarande är kvar:) kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards