Direktlänk till inlägg 30 oktober 2007

Rosa bandet

Av Anna Bergman - 30 oktober 2007 11:51


                                


Rosa Bandet startade 1991 i USA som ett sätt att uppmärksamma den växande sjukdomen bröstcancer. Sedan dess har symbolen vuxit till en internationell folkrörelse. Världen över viger organisationer, företag och privatpersoner oktober månad åt frågan – man ordnar rosa aktiviteter, lyser upp byggnader i rosa (Eiffeltornet, Niagarafallen) och framförallt bär man det Rosa Bandet. Kampanjen har framgångsrikt spridit kunskap och kännedom om bröstcancer och samlar in stora summor pengar till forskning och prevention.

Under hela oktober driver Cancerfonden Rosa Bandet-kampanjen till förmån för svensk bröstcancerforskning. Cancerfondens ambition med Rosa Bandet är att uppnå medvetenhet kring bröstcancer och att samla in pengar till fortsatt forskning. Omkring 7 000 nya diagnoser upptäcks varje år i Sverige. Det betyder att 15–20 kvinnor insjuknar i bröstcancer varje dag. Trots ökningen av antalet fall har dödligheten i bröstcancer successivt minskat tack vare förbättrad diagnostik och behandling. I Sverige har Cancerfonden genom Rosa Bandet samlat in drygt 120 miljoner kronor till svensk bröstcancerforskning. Pengarna till Rosa Bandet används för att på olika sätt bekämpa bröstcancer.


Kolla på galan ikväll på tv3!!!

 
 
Ingen bild

Sofia

30 oktober 2007 12:43

Heeej :) Kul att du är hemma igen då.. ja en fika låter bra..vad sägs om imorrn kväll??? Eller efter kl.18 iaf...
Vi åker på tisdag! Känns helt sjukt...bara en vecka kvar! Så himla skönt :)
Har varit fullt upp här både igår och idag.. väntar till eftermiddagen då man får en chans att pusta ut! Eller hur? :)

 
Ingen bild

Sofia

30 oktober 2007 15:02

Näää du får nog inte plats haha :)
Ja torsdag funkar nog också...joakim skulle nämligen bort på onsdag så jag tänkte perfekt då.. haha :) Men torsdag går bra det med :-) Efter 18!

 
Ingen bild

Mona

31 oktober 2007 09:13

Har skickat det vidare till ett antal personer här på tele, ha en bra dag

 
Ingen bild

Sofia

31 oktober 2007 09:50

Jag slutar ju kl18 och jag vet inte om de har öppet då?? vet du?
Vad fint väder det är idag.. vill inte alls sitta på jobbet.. har tänkt mig att sola lite solarium ikväll.. vi få se hur det blir :) j är borta på hockey hela kvällen!! kramis

 
Elin

Elin

31 oktober 2007 10:33

Casper är fortfarande kvar i Gammelstad men de har inte direkt hittat nå fel på honom förutom att blodvärdet är väldigt lågt. Provsvaren och röntken visade ingenting. Fast de gick in med antibiotika igår för att se hur han svarar på de, så vi väntar ännu.

Tänk om vi hade kunnat få en liten liten del av de miljonerna. Jag hade nöjt mig med sisådär 1 miljon :)
Puss

http://elinrydberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofia

31 oktober 2007 18:19

Ja det blir jättebra det.. med Pralin alltså! Kom nyss hem, fick skjuts av kollegan.. det ÖSregnade ju!! Är ensam hemma ikväll så jag ska städa garderoben lite tänkte jag å se på Greys :) PUSS

 
Ingen bild

Sofia

1 november 2007 10:55

Vi har ingen halvdag imorgon synd nog.. :( Men jag är ledig i helgen :) Jag hör av mig när jag kommer ner,, froggen hämtar mig så skjutsar jag hem honom och sen kommer jag ner på stan.. han bor här på galgberget! (fick stenskott i rutan igår så han lämnade in bilen imorse å hämtar den senare idag..så han har bilen...) Men fika på Pralin låter bra det.. jag har tom kläder med mig här så jag kan byta om och slippa se ut som nån byggarbetare när jag är på stan :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards