Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Anna Bergman - 28 augusti 2007 18:11

The new me:)

Av Anna Bergman - 28 augusti 2007 11:24

Nu har jag tankat hjärnan med lite information som jag tänkte skriva ner till Er lässugna människor:)


Helgen har varit mycket trevlig.


I fredags var Anders och Marlene förbi till oss och käkade middag, testade göra något nytt som Elin tipsat om i sin blogg, smakade ypperligt bra. Fyllda kycklingfileer med mozzarellaost soltorkade tomater och pesto, sen kokade man spaghetti i buljong och vitlök till..mmm mums. Vill ni ha receptet kolla på som sagt Elins blogg. Sen var det lite surr o soffan, lite godis och lite cheeseballs och liiiite tittande på Die Hard, men inte mycket. Sen en liten promenad med vovvarna men inte en lång, å sen hände de inte så mycket mer innan det var dags att sova.


Lördagmorgon tog jag sovmorgon, klev upp klockan 10,45, då hade Anders redan hunnit vara och träna, haha, och sen tvättade han bilen, DUKTIG KILLE VA? efter det åkte vi och handlade och sen hem, läste lite i min bok och pysslade med diverse saker inför kvällen då det var dags för "tjejfest på 3" haha. Kring sjutiden ramlade Karin in och kort därefter kom Sofia. Vi åt hemmagjord pizza och vinglas efter vinglas rann ned..Sen då middagen var avklarad fixade Anders den smarriga efterrätten, Den i tidigare blogginlägg omtalade chokladdippen med en massa god frukt till:) sen var de dags för lite tjejmusik och kring en hmm elva kanske så var våran tjejfest inte en tjejfest något mer, för då kom Ante, Osten och gustav förbi. Då drog festen igång haha, och avslutades sedan med en snabb visit på Harrys och mat på Donken. Kvällen var MYCKET trevlig.



Söndagmorgon var man oförskämt pigg faktiskt, spärrade upp ögonen kring 9 och klev upp och städade och diskade efter föregående kvälls bravader. Annars bestod söndagen av att läsa, se på film, äta, gå på långpromis, spela lite Mahjong och lite sånt. En helt vanlig söndag med andra ord.


Igår var det måndag, och i vanlig ordning så jobbade jag först, efter jobbet fick jag skämma bort mig själv med lite tjejjiga grejer som att gå till någon som plockade mina ögonbryn och färgade dom. Sen läste jag mest, lagade mat och gissade identiteter på ID och försökte luska ut vem mördaren var i CSI. Sen läste jag lite till innan jag somnade.


Idag är det tisdag, och inte vilken tisdag som helst. Jo idag ska jag för första gången på flera år göra annat än att klippa topparna då jag går till frissan, spännande och pirrigt. Nåja de blir nog bra. Uppdaterar om hur det gick sedan med bild och hela köret, om det blev bra dvs. =)


Även så har Anders sin första föreläsning idag i skolan..tihi..ska bli kul att höra hans utlåtande efter det:)


Nu är det dags för lunch, blir en sallad från Vi Tre, hem till soffan och se Hem till gården , haha jag veeeeeeeeeet att jag inte är klok som ser det, men har man börjat kan man inte sluta. Sen ska jag hinna mysa lite med Kid också. Rasta han slipper jag för det sköter Anders så bra nu student som han är :)


Ciao!


 

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards