Direktlänk till inlägg 24 augusti 2007

Fredag kommer efter torsdag och före lördag.

Av Anna Bergman - 24 augusti 2007 09:15

Ja då var det fredag igen. Veckorna går såååå fort fast trots det så har man ändå lite ångest på söndagkvällarna över att veta att man har en heel arbetsvecka framför sig. Men men, man borde sluta med det. Iaf jag, iaf nu på söndag. För att jobba mellan 08-16 är nemas problemas. Men sen veckan efter nästa, då börjar jag jobba 08-17 igen å då är det tillåtet med lite ångest igen.


Igår efter jobbet köpte jag te sen gick jag hem, plockade ihop lite i lägenheten, Anders fixade middagen innan han åkte på träning, Köttfärssås- ingen kan göra den lika god som han. Sen vart de fika hemma hos mig med Karin och Sofia. Surr och längtan till lördag var dagens tema, haha... tjejerna åkte hem just före 21 då kom Anders och vi bänkade oss framför Las Vegas meD Pasta och Köttfärssås framför oss. Sen var de kvällspromenad med Kid och diska undan middagen som upptog min tid innan de var dags för att sussa.


Kvällens olycka: Sofia missade sin parkeringstid med 4 minuter, vilket resulterade i 200 kronors böter. aj aj. Hoppas inte Karin fick böter på cykeln bara :)


Har sovit som en stock inatt, brukar vanligtvis vakna tre fyra gånger per natt och kolla på klockan, men idag vaknade jag första gången 06,14, åå det var inte kul kan jag meddela eftersom att jag då visste att klockan skulle ringa om 20 minuter cirka och jag skulle få snooza några gånger innan jag var tvungen att stiga upp. Klockan 07,02 tog jag mig upp. Hur lätt är det att utan tvång stiga upp då resterande som finns i sängen får fortsätta att sova?.. Hmm.


Helgens planer är dessa. Ikväll blir de evemtuellt en gettogether med Anders och Marlene, det bestäms under dagen om och vad det i så fall blir.

Imorgon ska jag ha en låååång och skööön sovmorgon, sen på kvällen blir de hemmagjord pizza, lite vin och utgång med just nu Sofia och Karin. Söndag mys mys mys. Är även inbjuden till fotboll? haha eh tror jag ligger i soffan istället och ser en film , men men den som lever får se. och ni får läsa om hur det gick på måndag:) Jag ska även klämma in lite bokläsning i helgen tror jag.


Ha det bra så länge och trevlig helg till alla som läser detta:)


pussokram från mig.





 
 
Ingen bild

Karin

24 augusti 2007 09:46

Ingen böter på cykeln, det var lugna puckar:) Men stackars Sofia! Tänk om det inte ringt i telefonen!!! Och fotboll på söndag är ju såååå trevligt:):) vi höres imorgon om tid å så!! nu ska jag ner på stan och bränna min enorma lön:) haha!!! kramar

 
Ingen bild

Sofia

24 augusti 2007 11:49

Jag med.. snart lunch.. har tsatziki idag igen... mums! Inte så värst kul med städning.. speciellt inte när jag får ett sms nu "Jag tror jag ska ner på stan å ta en öl med froggen ikväll"... Me no like.. haha... får städa själv ikväll.. han skulle städa innan men ändå... trist! Nej, nu ska jag arbeta... dagen går riktigt sakta idag :/ Puss och Kram

 
Ingen bild

Sofia

24 augusti 2007 13:04

Nu vill jag ner på stan å fixa lite.. ska in på åhlens, det enda som är öppet å se om de har nå snygga smycken i guld till imorgon då :) Sen fixa presenten till J.

var det gräddfil eller creme fraichen till tobleronen? det va creme fraiche va?

byebye honeypie

 
Ingen bild

Sofia

25 augusti 2007 12:35

Tonights the night we´re gonna make it happen! Tonight we´ll put all other things aside... PARTY! hihi :)
Är på jobbet nu.. relativt lugnt faktiskt.. har öppet till kl.14 ringer sen efter det.. =)

 
Elin

Elin

25 augusti 2007 15:57

Hoppas din kväll blir super gumman :)

http://elinrydberg.bloggagratis.se

 
Elin igen

Elin igen

25 augusti 2007 19:47

Min kväll skall tillbringas framför tv:n och friidrotten. Där skall jag äta lite popcorn och dricka läsk, ingen alkohol för min del :)

Nils har lagfest, inspark för nykomlingarna men han ska jobba imorgon så han skulle inte bli allt för sen, fast vad han menar med de vet jag inte :)

Oo vad jag längtar tills vär helg. Tusen pussar :)

http://elinrydberg.bloggagratis.se

 
E igen

E igen

26 augusti 2007 16:59

Bilderna avslöjar att ni hade roligt :) så det fick komme killar på tjejfesten :) haha

http://elinrydberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

gissa vem?

27 augusti 2007 12:41

Uppdatering om helgen om jag får be :)

 
Ingen bild

SOFIA

27 augusti 2007 14:05

jag har fullt upp idag, därför jag inte hunnit skriva. men du! fan va ful jag är på många bilder sen i lördags.. liksom vadfan gör jag? världens miner hela tiden haha :) men riktigt skoj var det!!! =) puss och kram

 
Ingen bild

Sofia

28 augusti 2007 10:26

Heeeeej :) ingen uppdatering??? :(
Hur är det på jobbet idag då?
Själv har jag massvis å göra.. ska börja nu hihi :)
KRAMIS!

 
Ingen bild

Sofia

28 augusti 2007 11:25

Nja bara riktigt speciella haha :)
har du haft för dig då om kvällarna? igår var det enbart mat å feta i sig.. usch egentligen.. men det blir ingen bantning på födelsedagen heller!! :) Ska nog köra mitt första träningspass nu på torsdag.. ska li skönt å komma igång.. sen tror jag faktiskt det även blir cambridge sen igen.. i kanske 3 veckor eller nåt.. känns som jag vill det )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards