Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Anna Bergman - 1 februari 2009 23:15

Har just tittat fyrans niofilm, Beck-Skarpt läge. Och arg blir jag. Sjukt arg. Ni som inte sett den så handlar det om kvinnomisshandel. Kvinnor som blir halvt ihjälslagna för att maten inte var varm nog när männen kommer hem från jobbet. Nu var ju detta bara en film. Men det som skrämmer mig är att det verkligen existerar i verkligheten, och i stora mängder. ÅH. Förstår inte hur de är funtade i sin lilla hjärna när de ger sig på offren. Tur att det finns kvinnojourer och annan hjälp för dessa kvinnor som hjälp för att försöka ta sig ur detta helvete.


Nåja, nu ska jag iaf hoppa in i duschen, borsta tänderna, lägga mig i sängen och läsa lite i min bok innan John Blund hälsar på hos mig. Hos Kiddan har han varit för länge sedan iaf:)  Natti natti


Av Anna Bergman - 1 februari 2009 19:34

Sitter nu i soffan och tar det lugnt. Har kikat lite på tv, samtidigt som jag följt IFK:s match på datorn. Tyvärr blev det en förlust idag, men det gäller att ta nya tag och ladda om batterierna till på onsdag!


Idag har jag även skjutsat Elin till tågstationen, två gånger dock. Första tåget hon egentligen skulle åka med blev inställt och vi hann inte åka till nästa station. Så det var bara att åka hem igen och kolla när nästa tåg skulle gå och för Elin att boka en ny bussbiljett från Göteborg. Kan meddela att det var en väldigt glad och positiv Elin jag hade att göra med under sisådär en timmes tid här hemma;) Haha...hon är så rolig. Elin var rent ut sagt FÖRBANNAD. Men men, det löste sig till slut och nu vet jag att hon sitter på bussen till Linköping och är framme kring tiotiden iaf:)


Igårkväll var vi ett par stycken hemma hos mig och smaskade i oss ost och kex och lite annat smått och gott. Buzz och singstar var det vi aktiverade oss med under största delen av tiden också! Väldigt bra inköp har jag konstaterat att det där playstationet var!


 

 


Helgen har varit helt kanon. Väldigt roligt att Elin varit och hälsat på! Fick även ett trevligt besök av Amme som i detta läge sitter på flyget till Australien.


Anders har ju som sagt varit på bortamatch och kommer tyvärr inte hem förrän på morgonkvisten, så ikväll blir det en lugn kväll hemma i soffan som gäller för min del!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards