Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Anna Bergman - 21 februari 2009 16:09

Hur klarade sig människor förr i tiden (eller bara för några år sedan) sig utan internet. Bara det faktum att få fram ett telefonnummer, en adress, hur man kokar brysselkål och ja allt möjligt. Hur fick man fram sån information fort förr? Okej, telefonkatalogen var väl och är ett sätt fortfarande. Men samtidigt kommer den ut en gång per år och många människor byter ju nummer flera gånger per år nuförtiden. Nä hallelulja för internet! Ett väldigt bra tidsfördriv dessutom:)


Varför jag kom in på det var för att imorse då jag steg upp så var Anders redan uppe, och hade själv redan gått igenom de sidor han ville på internet. När jag då i min tur skulle kolla mina sidor, bloggen såklart, så sa han lite retsamt "Nä nä nä, idag ska vi ha en dator-internetfri dag". Det tyckte jag självklart var lite orättvist eftersom han redan kollat sina sidor. Men jag lät han tro att jag skulle gå med på det- medan han var hemma iaf:)


Nu har han åkt iväg på träning för dryga timmen sedan och jag sitter nu och toksurfar igenom de sidor jag vill innan han kommer hem. (Vi får hoppas att han missar detta inlägg- om han mot förmodan någonsin läser bloggen, haha). Om han nu läser det, så sorry honey :)


Idag har vi i alla fall varit och kollat på lite bilar, Anders vill så gärna ha en ny bil. Och den han kikat på är väääldigt snygg, men, host, lite dyr! Efter det åkte vi på Överby en sväng där Anders hittade sig en ACNE-skjorta på 70% och sedan tillbaka till Vänersborg. Här hemma gick vi på fiskaffären och köpte lax och någon skagenröra till kvällens middag. Vi åkte sedan på Kvantum och handlade lite, bland annat brysselkål som Anders ville att vi skulle testa att ha till maten, därav min frågning om hur man tillagar dessa!


Om en stund kommer nog även Marcus hit för besök över helgen, så jag köpte med ett par bärsemlor som efterrätt åt oss från Princess när vi ändå var på fiskaffären som ligger granne med detta konditori. Man får ta tillfället i akt!


Ikväll har jag i alla fall tänkt se Melodifestivaken på riktigt. Har inte gjort det ännu känns det som. Första deltävlingen var det ju tjejfest och förra lördagen var vi ute och åt middag så då snabbkikade jag bara på reprisen. Men ikväll sååå:)


Detta vart ett långt inlägg så nu ska jag avsluta innan ni somnar och tröttnar på mitt babbel. Hoppas alla får en fantastiskt trevlig lördagkväll iaf!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards