Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Anna Bergman - 23 februari 2009 15:24

Jag hittade en kasslerbit i frysen och hade ingen aning om vad jag skulle tillaga av den, så jag gick och googla lite på Kasslerrecept och hittade detta från Matklubben som jag tänkte testa på idag! Lätt och snabbt att koka ihop och bara namnet lät himla gott iaf=) Återkommer med omdöme!


Gottigott kassler

4 Pers


Ingredienser

400 g kassler
50 gr marinerade soltorkade tomater
3 vitlöksklyftor
1 msk smör
4 dl matlagningsgrädde
1 köttbuljong
2 msk tomatpuré
2 dl creme fraiche
1 dl färsk basilika eller 2 tsk torkad


Gör så här


Strimla kassler och soltorkad tomat. Skala hacka vitlöken. Bryn kassler och vitlök i smöret.
Häll i grädde och smula i buljongen. Låt sjuda 5 min.

Tillsätt tomatpuré, creme fraiche och soltorkad tomat. Låt koka upp. Strö över basilika.
Inget salt eller peppar behövs.


Servera med ris och grönsallad.

Av Anna Bergman - 23 februari 2009 13:21

Vänersborg vann över Kungälv igår vilket resulterade i att Vänersborg gick vidare till slutspel. Såååå roligt. Stort grattis till hela laget! Lottningen om hur slutspelet skall spelas gjordes även igår och Vänersborg fick Edsbyn som motstånd. Inte det lättaste motståndet direkt, men Vänersborg har spelat relativt jämna matcher mot dessa i serien så det är ju inte en omöjlighet. Vi få hoppas på det bästa och ge järnet! Första matchen går av stapeln på lördag kl 17.00 hemma och nästa match borta i Edsbyn på måndag! Spännande:)


              Anders på fall, bild från TTELA                      Kiddan myser i Malin famn


Imorse har jag varit på en långpromenad med Lollo. Länge sedan jag träffade henne så det var skoj att prata lite och uppdatera varandra om ens liv! Efter det gick jag hem och duschade, gjorde lite ärenden och ska snart gå ner på stan en sväng. Köpa någon middagsmat och gå på apoteket!


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards