Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Anna Bergman - 5 februari 2009 18:51

Nu har jag kommit hem från dagens "bravader". Har sprungit en sväng på stan och hitta presenter till farmor som jag även skickat iväg med posten. Har även varit och fikat på Nordfeldts med Malin, Hanna och Matilda. Väldigt trevligt - och gott. Ja, det vart en semla. Och en kopp te.


Gymet idag vart det tyvärr ingenting av. Usch dålig stil av mig. Men imorgon, då då då dååå skaaaa jaaaaag pallra mig dit! =) Inget annat accepteras!!


Nu ska jag börja lite med middagen, hittade receptet på internet och det verkade rätt gott så vi får väl hoppas att det blir en succé i hemmet Englund/Bergman ikväll, eller heter det Bergman/Englund?! ;) hmmm....

-------------------------------------------------------------


Falukorv Hawaii

400 g mager falukorv
3 dl okokt ris (6 dl kokt ris)
1/2 burk skivad ananas
2 1/2 dl matlagningsgrädde
2-3 msk senap (stark & grovkornig hade jag)
2 msk tomatpuré
en liten hackad purjolök

salt, peppar, paprikakrydda,cayennepeppar

1. Koka riset och blanda med små bitar av ananas, bred ut detta i en smord gratängform.
2. Fräs tunna strimlor av falukorv med hackad purjolök i en stekpanna. (Jag saltade,peppra, och kryddade med lite paprikakrydda och cayennepeppar)
3. Häll över tomatpurén och rör om, fördela korven över riset.
4. Vispa grädden och rör försiktigt ner senapen(salta och peppra). Bred senapsgrädden över korven och gratinera i 225 grader tills ytan får vacker färg.
5. Servera gärna med mango chutney och en grönsallad.

Av Anna Bergman - 5 februari 2009 11:15

I lagom tid till gårdagens match kom ett snöfall som hette duga. Mysigt med snö tycker jag, men den hade kunnat komma efter klockan nio igårkväll istället! Hursomhelst, matchen spelades 3 gånger 30 pga snön och tyvärr vart det en förlust. Nog om det:)


Nu har jag nyss kommit in från en lite längre promme ute i snön. Kiddan sprang runt i snön och busade litegrann och jag njöt av att lyssna på knarret under skorna varje steg man tog. Riktig kramsnö låg på backen, hur länge den dock ligger kvar är en annan fråga. Skulle tippa på att all snö är borta innan kvällen då det är plusgrader ute!


 


Vi mötte även våran granne med hennes mops Ture, och det är världens snällaste hund - Men Kid bara morrar och fräser åt honom. Stackarn...


Ska strax ta mig något att äta och sedan gå och träna då maten sjunkit. I eftermiddag ska jag gå på stan en sväng och hitta lite födelsedagspresenter och efter det träffa Malin och ett par kompisar till henne för en fika, skulle tro att en semla står på menyn =)

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards