Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Anna Bergman - 5 mars 2009 14:31


Under ett besök på ett mentalsjukhus frågade jag psykiatridirektören hur man kan avgöra huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte.

- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten. Sedan erbjuder vi åt patienten en tesked, en tekopp och ett hink. Han / hon ombeds att tömma badkaret.

- Jag förstår, sade jag, en normal person skulle använda hinken för att det är större än teskeden och koppen!

- Nej, svarade direktören,
en normal person skulle dra ut proppen - Önskar du en sängplats närmast fönstret?


------------------------------------------------------------------------------------------------


Jag hade blivit inlagd, vill du ha sängen bredvid mig?=)

Av Anna Bergman - 5 mars 2009 12:54

Hej hej,


Idag blev det sovmorgon för min del. Vaknade kring halv elva och fick en chock då jag kikade på klockan. Även fast jag inte har några tider att passa eller saker att göra så får jag ångest när jag sover så länge! haha. Tog i alla fall en promenad med Kid och sedan kom Anders hem på lunch och nu sitter jag i soffan nu och letar efter städmotivation. Jag och Anders var och tränade igår och då vi kom hem åkte Anders iväg och tvättade bilen utvändigt, och jag lovade att jag skulle städa den invändigt idag. Varför jag lovade det, undrar jag verkligen idag. Finns inget värre än att städa bilar! Haha. Nåja det är bara att bita i det sura äpplet. Tiden finns ju i alla fall.....


Även lägenheten skall jag städa idag, så dammråttorna försvinner tills vi får finbesök imorgon av Mia!


Nåja, svaret på min fråga i rubriken är nog att jag ska slå igång lite musik, typ nya Melodifestivalskivan och rocka loss med dammtrasan, dammsugaren och skurmoppen! Schlager är sjukt bra städmusik bara så ni vet, Haha..

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards