Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Anna Bergman - 16 mars 2009 21:08

Idag då jag var på Kvantum och handlade lite till dagens middag hamnade jag helt plötsligt framför glassdisken. Där fanns det ett par nya smaker från Carte Dór som jag var tvungen att köpa hem för testning.


 


Den ena var en hallonsorbet med krispig choklad och den andra en chokladvariant med chilipeppar. Sorbén var väldigt god och rekommenderas varmt, medan chilichokladen var väldigt lustig i smak då man fick den i munnen. Kändes fel på ett sätt med en "stark" choklad. Haha, men man kan kanske lära sig tycka om den med tiden som med allt annat.

Av Anna Bergman - 16 mars 2009 12:37


Idag vill jag skicka ett stort grattis till min käre moster på hennes födelsedag!

Hoppas du får en kanonbra dag! Många kramar till dig!


Av Anna Bergman - 16 mars 2009 11:51

Igårkväll invigde vi vårt våffeljärn för första gången på alla dessa år vi bott tillsammans. Vi fick ett sånt av mamma och pappa i julklapp några år sedan men aldrig använt det. Varför vi inte gjort det har jag nu ingen aning om. Att fixa våfflor går ju på ett kick och smakar gudomligt,dock blev dom inte riktigt lika krispiga och goda som farmors, men då hade vi nog mycket mindre smör i vår färdiga våffelmix än vad hon använder i sin smet:)


Förutom våffelätande tillnringade vi kvällen mest i soffan framför teven. Vi hade planer på bio, men när klockan började närma sig åtta så blev vi lata och bestämde oss för att stanna hemma istället! Lika skönt var det.


Idag har jag inte så många planer! Har plockat och grejat här hemma på morgon, ska tvätta litegrann och sedan om jag får lust gå och träna en sväng. Ska även börja kika över vad jag skall ha med mig på resan så jag inte packar med en massa onödiga saker. Nu är det planering som gäller denna gång. Är för övrigt helt värdelös på att packa "lätt" så jag tror min käre sambo kommer få ha med ett finger i spelet när min ryggsäck skall packas :)

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards