Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Tacofisk!

Av Anna Bergman - 19 mars 2009 16:37

Igår när jag var och fikade med Malin och Matilda satt vi och pratade om det ena och det andra. Vi var även inne på ämnet middagsmat och Malin berättade om en rätt som hon skulle laga till middag och som jag tyckte lät god och faktiskt tänkte testa på att laga till idag. 


Nu ska jag kika lite på tv. Middag blir lite senare idag eftersom Anders skulle vara med på någon prisutdelning eller liknande för något av de yngre lagen ikväll, efter det borde och måste vi börja fundera lite på våran packning. Inte länge kvar nu, shit vad roligt. Söndagkväll avresa mot Stockholm och måndag mot Thailand, åh kan det inte bli måndag NU:)


 Ha en bra kväll:)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Tacofisk (recept från arla.se)


Toppa fisken med ett täcke av tortillachips.



Ingredienser 4 port


600 g fiskfilé, t ex sej
1 tsk salt
2 1/2 dl Kelda mellangrädde
1/2 dl tacosås, medium eller hot
2 dl Arla Köket riven ost texmex
15-20 tortillachips

Gör så här Sätt ugnen på 225°. Tina fisken om den är fryst. Salta och vik ihop fiskfiléerna om de är tunna. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Blanda grädde, tacosås och ost. Häll över fisken. Krossa chipsen och strö över. Stek fisken i mitten av ugnen ca 25 min. Servera med kokt potatis eller ris.

Tips Servera med en extra klick hot tacosås.

 
 
frida

frida

19 mars 2009 17:33

Trivs ni bra i vänersborg Anna ? Ska ni inte komma tillbaka snart? Tkr jag ;P Vi ses ju iaf till festen i sommar, det blir kanon :) Hälsa Anders så mkt o ha det bra. Kraam

http://fridakarls.blogg.se

 
Ingen bild

Elin

19 mars 2009 18:19

Ja ber så mycket om ursäkt :) Ja har helt enkelt inte haft lust att sitta mer än nödvändigt vid datorn. När man har suttit x antal timmar framför uppsatsen har det inte känts kul. Lämnade in c-uppsatsen i morse så nu ska det blir ändring. Har solat hela dagen idag. Gud så skönt :) Vad har du gjort?

 
Cathrine

Cathrine

19 mars 2009 20:22

Åh, den fiskrätten lät god! Måste nog testa den nån gång! =) Ja, snart åker ni! =) Är lite avundsjuk, eller mycket! =) Vi åker ju också rätt snart, men är ju bara borta en vecka! Men det ska bli underbart det med! =) Kramar!!!

http://cathrinekattens.blogg.se

 
susanne

susanne

19 mars 2009 20:57

Hej
Får önska er en härlig resa från oss i Bredviken. Kid han kommer sova gått under Rolfs täcke hi hi.Mycke falukorv har visst Bitte köpt.Ha det nu skönt och ha det riktigt kul.
Familjen Bergman

http://www.123minsida.se/susings

 
Ingen bild

Elin

20 mars 2009 09:58

Jag önskar att det hade varit det men symtomen är densamma som sist så det är nog perioral dermatit. Ska ringa vårdcentralen och höra vad dom kan göra. Sist kunde dom inte hjälpa mig för jag tålde inte tabletterna och det var de enda som fanns. Jag har nu hört att det har kommit nån salva. Nu närmare det sig med stormsteg :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards