Alla inlägg under augusti 2007

Av Anna Bergman - 15 augusti 2007 08:25

För det är Elins födelsedag, hurra hurra hurra :)


Grattis gumman på födelsedagen, åh hade velat ha lite gofika idag, Hoppas du får en superbra dag iaf...Pussar och kramar


       

Av Anna Bergman - 14 augusti 2007 08:41

Så var det tisdag igen, hann inte med att uppdatera om helgen igår för hade fullt upp hela dagen på jobbet, fick jobba som en liten myra :) ha ha..


Nåja i fredags fick vi ju som sagt besök av Peter, efter jag slutat jobba gick jag och Peter på stan en sväng och shoppade upp pengarna ganska fort:) Efter det gick vi hem och lagade plankstek till middag, mumms!..Sen vart de lite godis och film, Transformers, inte alls bra enligt min smak.

                                           


På lördag förmiddag åkte vi till Kupolen, shoppade även lite där, en väst och en tröja till hösten, åååh vill att det ska bli höst nu så man får börja tända ljus å klä sig i mysiga färger, samtidigt som jag vill ligga ute i solen och få tillbaka min solbränna, som, om man skulle se mig idag, inte skulle tro ha funnits där....ÅH. Nåja, efter Kupolen blev det lunch på MAX, och sen raka vägen till Rättvik där vi lämnade av Peter och sedan åkte vi hem mot Falun igen, hämtade upp Ante och åkte på Maxi och handlade kräftor med tillbehör..


Vid 18-tiden åkte vi ut till Backa loge där Henninger hade ordnat kräftskiva, väldigt trevligt, och gott!..jag älskar kräftor. synd bara att man ska lukta apa om händerna efteråt :) kvällen avslutades med att kring 01,30 åka in mot Harrys, var inne där kanske 20 minuter innan vi bestämde oss för att gå hem:)



Söndagen spenderade vi största delen i soffan, hann med tre filmer, Oceans 13, The big Lebowski och avslutades med Secret Window, där man fick sukta lite efter Johny Depp =) Tacos till middag och några promenader med Kid hanns även med..


Gårdagen bestod av jobb, presentinköp, promenad med Kid, surr med mamma,kolla på vänner, middag,dajmstrut, surr med Mia, CSI, promenad med Kid och sängen!


Kramelikram till er alla.


Av Anna Bergman - 10 augusti 2007 08:46

Hej hej,


Äntligen fredag, finns ingen morgon som är skönare att stiga upp på än fredagar då man vet att det är sista arbetsdagen för veckan =)


Igår vart de fika på Kopparhatten med Sofia, Karin och Emma, ceasarsallad med kyckling, en morotskaka och två pepsi max vart inköpet för mig, tog det lite i fel ordning först fika sen mat, kände att jag var hungrig en stund efter morotskakan och Anders hade sen träning så jag slog till med middag också, men jag var inte ensam, Sofia gjorde det med! En massa tjejsnack och surr gjorde kvällen fulländad!.. Och JA jag hann hem nästan precis till Las Vegas, introt hade bara börjat:)


Idag får vi kärt besök av min söte lille kusin Peter, han dyker nog upp här på eftermiddagen någon gång, så blir det kanske lite shopping och sen tänkte vi laga hans favvomat till middag, Plankstek:) Sen mys ikväll, kanske en film och lite gott:) Ska bli hur kul som helst.

  

                     


Imorgon hoppas jag på sol, så man kan ligga ute en stund, ska även skjutsa tillbaka Peter till Rättvik, och sen på kvällen ska vi på kräftskiva, och sen kanske Harrys, vi får se:) vet inte vad som är planerat!..Men tycker fortfarande att en viss person ska ändra sig och följa med oss istället :) *tjat tjat tjat*


För övrigt så håller en liten reuniontillställning för Kalixtjejerna på att bli till, hoppas jag iaf, ni kan läsa mer på Elins blogg om det:) Skulle vara hur kul som helst iaf!!


Nä jobbet kallar, växeln vill bli öppnad och jag vill ta dagens första samtal.


Trevlig helg!






Av Anna Bergman - 9 augusti 2007 14:24

Måste säga att det är mycket som har hunnits med under sommaren men det är två prickar som fattats. Och det är inte vilka prickar som helst.


Två stycken själar som lämnat oss för en sommar i det södra. En på Gotland och en i huvudstaden. Bilderna får väl tala för sig själv om varför dom varit saknade. Av oss alla. Våga göra om samma misstag nästa sommar =)




Av Anna Bergman - 9 augusti 2007 11:55

vilja läsa om Era liv också raringar:) bli bloggare, för min skull? snälla....


Av Anna Bergman - 9 augusti 2007 08:56

Hade gjort nästan vad som helst för att det skulle vara fredag på morgon då klockan ringde!..


Gårdagen var trevlig, men lugn, för min del iaf:) Maten var bra, åt toast Harry och drack en cider till det, så det blev en lugn kväll, men det var kul att träffa alla, var nog en 14 stycken som var ut och käka...men är trött iaf. Kanske beror på vädret. Idag är det mulet och ser ut att kunna bli regn men ändå så fuktigt ute så man känner sig klibbig hela tiden...usch.


Efter jobbet idag, ska jag hem och städa kanske vila lite och sen på stan och fika med Sofia och kanske Karin:) sen hem och laga mat tills älsklingen kommer hem och sen mys och kanske för ovanlighetens skull se på en film:)


Nu ska jag jobba vidare.

-På återhörande!


Av Anna Bergman - 8 augusti 2007 15:54

Detta vill jag sååå gärna ha från Asos.com...me like!



Tack för idag! Slut för idag!.Nu går jag hem.



Av Anna Bergman - 8 augusti 2007 08:45

God morgon,


Idag har man vaknat upp till ännu en solig dag, känns inte kul att gå till jobbet en sådan morgon då man vet att många många andra får vara ute och njuta av värmen,kan det inte regna istället? hmm, näää jag är inte egoistisk, inte alls :)


Nåväl nu sitter man här efter många om och men, tog mig inte upp förran 07,00 imorse men hann för det göra mig färdig innan Anders, vilket betydde att jag fick ta morgonprommisen med Kid. Vi träffade grannen med deras 3,5 månaders valp, en blandning av mops och papillion, så söt, Sune hette han, så Kid fick iaf busa lite på morgon. =)


Ikväll blir de after work på Harrys, kanske något vinglas men inte många, jobbar ju förstås imorgon med! Blir ett helt gäng som ska gå så det kommer nog bli värre trevligt, men middagen är inte förrän 20,30 så har jag tur så är det fortfarande sol på vår balkong då jag kommer hem kl 16 så då hinner jag sitta ute iaf en timme kanske...




Nu ska jag snart öppna växeln, så ska avsluta min intressanta bloggning denna morgon. ha ha

puss o hej leverpastej.

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards