Alla inlägg under augusti 2007

Av Anna Bergman - 6 augusti 2007 16:44

Har ju glömt att berätta om det stora köpet för veckan, den stora röda har bytts ut mot den lilla svarta.



Av Anna Bergman - 6 augusti 2007 15:55

Jag vill ha somamrlov! Men man kan ju inte få allt här i världen så jag får nöja mig med att första arbetsdagen på veckan är avslutad och är ledig iaf 16 timmar tills nästa börjar :)

Av Anna Bergman - 6 augusti 2007 10:49

Helgen har varit hyffsat lugn, men gått så fort.


Fredag efter jobbet tog jag mig en runda på stan, hittade ett par skor på byxshopen som jag ville ha men inte nämndes köpa!...Handlade mat och gick hem, städade lite och väntade på besöket som var på ingång, kring 20 kom dom fram och jag fick mina grejer + nya krukor av mamma:) Vi åt middag, tog ett glas vin och gick på sightseeing genom Faluns centrum, gick förbi resterna av den brand som varit under veckan. Synd på det fina huset! Efter kvällspromenaden gick vi hem, såg på tv och surrade lite om allt mellan himmel och jord!..


Lördag morgon, sol sol sol, efter att besöket åkt så satte vi oss ute på balkongen en stund och solade och sedan gick vi ner på kopparhatten för lite lunch och en till runda på stan då jag äntligen fick köpa mina nya fina skor:) tack mamsen för bidraget:)



Min hårfön gick för den delen sönder i fredags, började glöda och lukta bränt så den är ett minne blott och en ny är även inköpt under lördagen.

På lördag hann vi även med lite glassätande och minigolf, där Anders konstaterade att det var sista gången i hela hans liv som han ska spela minigolf, klubban höll på att ryka en och två gånger, haha, han är så söt.


Sen åkte vi hem, tog en liten tupplur, hoppade in i dushen och gjorde oss i ordning för kvällens middagsbjudning hos Elin och Jonas. Åt god mat och tog några glas vin, fick även träffa nyförvärvet Stefan och hans tjej Katrin m.föräldrar Kvällen avslutade cirka 03,30. Så det blev en sovmorgon på söndagen=)


Vaknade av strålande solsken så åt lite frukost och placerade oss ute i solen igen, åkte sedan på Lager 157, köpte två tröjor och ett par skor!...Sen middag och film, Fracture, helt okej. Sen var det natti natti.


och nu är det måndag igen.


Av Anna Bergman - 3 augusti 2007 15:35

25 minuter kvar tills första arbetsveckan är avklarad. Tiden har gått fort känns som att det var igår jag kom hem dyngsur innanför dörren i lägenheten efter att ha gått hem från tågstationen, men det är snart en vecka sedan.

Idag får vi lite besök av Göteborgarna som är påväg från Kalix ner till Göteborg men stannar över natten hos oss i Falun, trevligt värre, får mina grejer från Kalix som jag inte fick med mig hem, bland annat min nya matta m.m.=)  åååh härligt. Längtar tills man får börja höststäda och göra om. Förhoppningsvis får vi också renoverat vår toalett rätt fort eftersom det redan börjat bli fuktskador där, ska bli sååå skönt med nytt badrum.


Nu ska jag hem, plocka ihop lite i lägenheten och laga middag, på menyn står det mustig kycklinggryta och en kaka till efterrätt:)



Annars kommer de bli en lugn helg tror jag, man ska aldrig säga aldrig iofs=) Hoppas även på sol, så man kan åka ut till Roxnäs och sola lite, för än är väl sommaren inte över ? nej nej, lite mer färg på kroppen vill man allt ha!


Trevlig helg!


Av Anna Bergman - 1 augusti 2007 10:11

Hej,


Bloggandet har inte varit intensivt, jag vet, men allt annat har varit det så har inte riktigt hunnit med att uppdatera något:)


Sex veckor har hunnit passera, och nu sitter man i kontorsstolen igen, precis som om man aldrig varit ledig!..

Hela semestern har jag tillbringat hemma i Kalix med alla nära och kära, har varit en kanonsommar trots att vädret kanske inte riktigt varit det man hoppats på.


Första dagen jag var hemma spenderades med att åka runt och hälsa på en massa på dagen, och sen på kvällen var det dags för Kalixdagen, med andra ord fest hos Elin med en massa söta tjejer och sedan ner på valhall och stå ute vid scenen i 2,5 timme (kallt, ja) för att få höra Markus Fagervall sjunga i sådär ja kanske 30 min=) haha men kul var det iaf!...Kändes att man levde på söndagen iaf=)


Sen var det dags för midsommar, vilket innebar bröllop i Luleå, min kusin gifte sig och var nog den vackraste brud jag sett=)...Så mysigt med bröllop=) Efter middag m.m bar det iväg till Anders mormor i Piteå där vi mös på, drack lite vin, hade diverse lekar och mottot bland vissa var" Fullast vinner" vilken Mia Englund tog guldplaceringen på:) ha ha..

Brudparet Lindström Jag och mamma Anders och Amanda


Annat som har hunnits med under sommaren är diverse fester( lite för många kanske) men men, några resor till Happis ochIkea, Hundutställning, Falu-besök, sol och bad, bilbingo, Skandaler m.m En helt vanlig sommar med andra ord.


Jag och Johanna



Jag och Älsklingen


Mia i sin bästa form=)Mina tjejer och jag:)

Nu ska jag återgå till mitt jobb och JA jag ska försöka uppdatera lite fortare än sex veckor till nästa gång:)

Bilder kommer in under dagen, eller så kan ni gå in på länken "Mina Bilder" till höger så kan ni följa mitt liv i bilder :)




Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards