Alla inlägg under februari 2009

Av Anna Bergman - 13 februari 2009 21:26

Kom just hem från kvällens bandymatch. IFK vann över Villa med 7-2 och hamnade därmed på slutspelsplats eftersom Bollnäs bara fick en poäng idag! Väldigt bra, roligt och skönt! Anders fick även pris som matchens "spelare" eller något sådant, så det var ju lite extra roligt då:)


Sitter nu lite halvfrusen i soffan och har just dukat fram kvällens måltid som består av Sushi! Köpt på Kvantum faktiskt så vi får väl hoppas att den är god, men det luktar bra iaf, så nu är det bara för Anders att skynda sig hem så vi får hugga in i det snart=)



Hoppas alla andra har en trevlig fredagskväll. Min kunde inte bli så mycket bättre iaf, trots att det är fredag den 13e......... 

Av Anna Bergman - 13 februari 2009 15:12

Ikväll är det dags för en ny match. Ifk spelar på hemmaplan mot gästande Villa, så det blir derby ikväll. Förhoppningsvis mycket folk på läktarna. Borde iafbli det nu när det är jämnt i tabellen, serien börjar lida mot sitt slut och vädret är så fint. Graderna har sjunkt till typ tre minus och fortfarande strålande solsken. Härligt bandyväder!


Så ikväll får vi hejja fram Ifk till segrare! Heja heja heja! 


Av Anna Bergman - 13 februari 2009 12:11

Vaknade av en krafsande Kid kring niotiden som ville gå ut. Steg upp, kikade på termometern som visade -11 grader. Kallast på länge här! Solen sken ute på den klarblåa himmelen och täckbyxorna åkte på innan vi gick ut!


Väl ute var det en underbar frisk kyla ute och det var så vackert när solen sken på träden och på den snö som faktiskt ännu ligger kvar!


  


Vi tog en lite längre promenad än vanligt och både jag och Kiddan tyckte nog det var väldigt skönt! När vi kom hem lämnade jag av Kid och gick sedan ner på staden, lämnade in Anders skor hos skomakaren igen och under tiden dom fixades så kikade jag runt på lite affärer =)


Nu har Anders just varit hem på lunch och jag ska sätta mig framför teven en stund!


Av Anna Bergman - 12 februari 2009 19:25

Idag har jag haft fullt upp i stort sett hela dagen känns det som, men nu satte jag mig just ner i soffan och alla "att göra"-saker är gjorda och middagen står i ugnen:) Så skönt!


Morgonen började med promme och telefonsamtal med Alexandra, en stund efter det kom Anders hem på lunch och då han gick tillbaka till jobbet satte jag igång med veckostädningen. När städningen var klar var det dags för en ny promme med Kiddan och sedan styrde jag kosan mot gymet!


När jag kom hem från träningen så tog jag mig lite i magen och sedan en dusch innan det var dags att ta itu med tvätthögen som behövde vikas in.


Nu har jag nyss fixat middagen, varit med Kid och renbäddat sängen!


Så lite har jag fått gjort bort idag iaf, nu börjar Vänner så ska tända lite ljus och krypa ner i soffan under filten tills Anders kommer hem då det är dags för middag :)

Av Anna Bergman - 12 februari 2009 11:02

Idag fyller världens bästa Alexandra 24 år så självklart förtjänar hon en grattishälsning på bloggen! Så, Grattis och hoppas du får en kanonbradag gumman, trots buss-och flygresor =)


 


Shit, vi börjar bli gamla nu, tur att jag har några månader kvar:)

Av Anna Bergman - 12 februari 2009 10:56

I tisdags då jag var på Bas-informationen så ägde detta rum på Vänerparken, där Komvux också ligger. Så jag gjorde två flugor i en smäll då och beställde ut mina betyg från höstterminen. Jag visste ju mina betyg i historian och naturkunskapen, men hade inte hört något från matten så jag antog att det prov jag gjort som komplettering inte hade gjort någon skillnad och räknade med ett VG.


Meeeeeeeeeeeeen, idag med posten kom betygen och såhär blev resultaten av höstens pluggande! Sjukt nöjd- och glad blev jag iaf:) 


Av Anna Bergman - 11 februari 2009 23:22

Jag vet inte hur många gånger jag funderat på att göra mitt hår mörkt. Riktigt mörkt. Har provat på lite mörkare slingor då och då men aldrig riktigt mörkt. Största anledningen till att jag aldrig gått hela vägen är att jag vet vilken procedur det är att bli blond igen. Men å andra sidan är det alltid så tråkigt att gå ut från frisören och se ungefär likadan ut som då man gick dit då man alltid är blond.


Hade lite att göra ikväll, så jag satte mig på veckorevyns sida och trixade lite. Här är resultatet:)

 


Man kan ju se att min bild kanske inte riktigt stämde överens med kropparna och kroppsfärgen men man kan ju se på ett ungefär hur jag passar i färgerna iaf och snabbt konstatera att röd/orange och rosa inte är mina färger, men mörkt kanske inte var så tokigt i alla fall, Hmm...................


Gjorde även ett likadant kollage med en bild på Anders och några nya tänkbara frisyrer för honom. Gillar skarpt den blonda kalufsen, eller kanske E-type svallet :)


Av Anna Bergman - 11 februari 2009 16:28

Efter morgonprommen och fixning har jag skjutsat Anders till Quality hotel där han skulle luncha med grabbarna innan de åkte iväg på bortamatch mot Vetlanda som spelas ikväll.


Sedan styrde jag kosan mot Överby där jag strosade runt ett par timmar och kikade in vårnyheterna. Åh vad det ser härligt ut med alla ljusa plagg. Dock känns det lite tidigt för den bleka vinterhyn att ta på sig pudriga och pastelliga färger, men snart om en, två månader då är det dags för dessa att välkomnas in i garderoben. Så med andra ord så kom jag hem tomhänt, iaf till mig själv;)


Nu ska jag åka på Ica Kvantum och inhandla lite kvällsmat. Malin kommer över hit senare och vi ska äta lite gott och följa bandyn tillsammans!


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards